|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HATİCE KÜBRA KOÇAK (haticekubrakocak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ KAYA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin öğrenme güçlüğü ve özel yetenek alanında bilgi edinmelerini sağlamak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Özel öğrenme güçlüğünü tanımlar. Özel öğrenme güçlüğünün türlerini bilir. Özel öğrenme güçlüğünün tanılama sürecini bilir. Özel yeteneğin tanımını bilir. Özel yeteneğin tanılama sürecini bilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Temel kavramlar; öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireyler; özel yetenekli bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireye, özel yetenekli bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Özel Öğrenme Güçlüğüne Giriş | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
| 2 | Özel Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri ve Özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
| 3 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
| 4 | Özel Öğrenme Güçlüğünün Tanılanması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
| 5 | Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Akademik Destek | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
| 6 | Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Sosyal ve Duygusal Destek | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
| 7 | Özel Yetenek Tanımı ve Kuramları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Özel Yeteneklilerin Özellikleri ve Tanılanması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
| 10 | Özel Yeteneklilerin Eğitimi Modelleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
| 11 | Özel Yeteneklilerin Eğitiminde Program Farklılaştırma | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
| 12 | Özel Yeteneklilerin Sosyal, Duygusal ve Akademik Gelişimi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
| 13 | Türkiye'de Özel Yeteneklilerin Eğitimi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
| 14 | İki Kere Farklı: Özel Yetenekli Olup Özel Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Bireyler | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
| 15 | Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Sosyal ve Duygusal Destek | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek Prof. Dr. Ayşegül Ataman, Prof. Dr. Emine Rüya Özmen | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 12 | 1 | |
| Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 106 | ||