|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FUNDA NALBANTOĞLU YILMAZ (fundan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarının psikometrik (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık) özellikleri, ölçme aracı geliştirme ve uygulama, test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim verme, test ve madde analizi, değerlendirme ve not vermeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemini açıklayabilir |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-5 Öğretim strateji, yöntem, teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-5 Öğretim strateji, yöntem, teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ölçme araçlarında bulunması gereken psikometrik özellikleri açıklayabilir |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-5 Öğretim strateji, yöntem, teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Ölçme aracı geliştirme basamaklarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-5 Öğretim strateji, yöntem, teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Eğitimde kullanılan ölçme araçlarını ihtiyacı doğrultusunda kullanabilir. |
PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları
kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle
inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme,
sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve
araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme
becerisine sahiptir. PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Ölçme sonuçları üzerinde temel istatistiksel işlemler yapabilir. |
PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları
kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle
inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme,
sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve
araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme
becerisine sahiptir. PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Ölçme sonuçlarını yorumlayabilir. |
PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları
kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle
inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme,
sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve
araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme
becerisine sahiptir. PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarının psikometrik (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık) özellikleri, ölçme aracı geliştirme ve uygulama, test sonuçlarının yorumlanması, test ve madde analizi, değerlendirme ve not verme konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
3 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
4 | Ölçme araçlarının psikometrik özellikleri (güvenirlik) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
5 | Ölçme araçlarının psikometrik özellikleri (geçerlik, kullanışlılık) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
6 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
7 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
10 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
11 | Ölçme aracı geliştirme süreci | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | Test ve madde analizleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
13 | Test ve madde analizleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
14 | Test sonuçlarının yorumlanması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
15 | Değerlendirme ve not verme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Neşe Öztürk Gübeş ve Eren Halil Özberk (Ed.) (2018). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Lisans Yayıncılık. | |
2 | Kutlu, Ö., Doğan, C. D., Karakaya, İ. (2010). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
3 | Atılgan, H, Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Anı yayıncılık: Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 9 | 9 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |