|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | PINAR DEMİRYÜREK (pdemiryurek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TANSEL YAZICIOĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilere özel eğitimde fen ve sosyal bilgiler öğretimine yönelik bilgi ve becerileri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler özel eğitimde fen ve sosyal bilgiler öğretimi ile ilgili kavramları açıklayabilirler, |
PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme
özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-9 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar. PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar PÇ-14 Öğrencinin gereksinimini karşılamak üzere ailelerle, meslektaşlarla, farklı disiplinlerden uzmanlarla ve toplum temsilcileriyle işbirliği ve eş güdüm içinde çalışır. PÇ-15 Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Öğrenciler fen bilgisi öğretimini özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere uyarlayabilirler |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. PÇ-9 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-21 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini hem özel gereksinimli öğrencileriyle hem de kendi kişisel ve mesleki gelişiminde kullanır. (“European Computer Driving License”, Advanced Level). |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Öğrenciler Fen ilgisi ve sosyal bilgiler ders temalarını açıklayabilirler. |
PÇ-10 İlgili paydaşlarla iş birliği yaparak öğrenci
için geçiş planları geliştirir ve uygular. PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar. PÇ-19 Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Sözlü Sınav |
| DÖÇ-4 | Öğrenciler öğrencilerin düzeyine göre ders planı hazırlayabilirler. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-10 İlgili paydaşlarla iş birliği yaparak öğrenci için geçiş planları geliştirir ve uygular. PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar |
Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri; fen bilgisindeki temaları inceleme; konuları sıralama; konuların kazandırılması için gerekli kavramları belirleme ve bunlara dayalı olarak kavramlarla ilgili ölçüt bağımlı ölçme araçları geliştirme; öğrencilerin düzeylerine göre ders planlarını hazırlama; örnek öğretim uygulamaları; fen bilgisi öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlama; sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri; sosyal bilgilerdeki temaların incelenmesi (üniteler, belirli gün ve haftalar, vb.); konuların mantıklı sıraya konulması; konuların kazandırılması için gerekli kavramların belirlenmesine dayalı olarak kavramlarla ilgili ölçüt bağımlı ölçme araçlarının geliştirilmesi; öğrencilerin düzeyine göre ders planlarını hazırlama; örnek öğretim uygulamaları; sosyal bilgiler öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlama. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri | Tartışma, anlatma |
| 2 | Fen bilgisindeki temaları inceleme; konuları sıralama; konuların kazandırılması için gerekli kavramları belirleme ve bunlara dayalı olarak kavramlarla ilgili ölçüt bağımlı ölçme araçları geliştirme | Tartışma, anlatma |
| 3 | Öğrencilerin düzeylerine göre ders planlarını hazırlama; örnek öğretim uygulamaları | Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması |
| 4 | Fen bilgisi öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlama | Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması |
| 5 | Fen bilgisi öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlama | Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması |
| 6 | Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri | Tartışma, anlatma |
| 7 | Sosyal bilgilerdeki temaların incelenmesi (üniteler, belirli gün ve haftalar, vb.); konuların mantıklı sıraya konulması | Tartışma, anlatma, soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Konuların kazandırılması için gerekli kavramların belirlenmesine dayalı olarak kavramlarla ilgili ölçüt bağımlı ölçme araçlarının geliştirilmesi | Planlı Grup Çalışması, rapor hazırlama |
| 10 | Öğrencilerin düzeyine göre ders planlarını hazırlama | İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 11 | Öğrencilerin düzeyine göre ders planlarını hazırlama | Gözlem, görüşme, ikili çalışma |
| 12 | Örnek öğretim uygulamaları | Örnek olay yöntemi, görüşme |
| 13 | Örnek öğretim uygulamaları | Örnek olay yöntemi, görüşme |
| 14 | Sosyal bilgiler öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlama. | Proje sunumu, rapor hazırlama |
| 15 | Sosyal bilgiler öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlama. | Proje sunumu, rapor hazırlama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | ÖZEL EĞİTİMDE FEN VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ/MİNE DÖNMEZ KARTAL-ÖZLEM TOPER KORKMAZ | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitapları, makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 12 | 3 | |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||