| Dersin İçeriği |
| Sözcük dağarcığını geliştirme; dil bilgisi öğretimi; yazma süreci, yazılı metin
türleri, yazılı ifade becerilerine ilişkin etkinlik hazırlama; okuma becerileri ve stratejilerinin tanımı,
metin incelemede beceri ve stratejilerin uygulanması; bireyselleştirilmiş okuma öğretiminin önemi:
uygulanması ve değerlendirilmesi; eleştirel okuma; yaratıcı yazma; okuma metni analiz yöntemleri;
dinleme becerilerini geliştirici çalışmalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazmayı
geliştirici teknikler/stratejiler |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Tanışma ve dersin işleyişine ilişkin bilgilendirme |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 2 |
Türkçe Öğretimi ve Özel Eğitim |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 3 |
Ana Dili Edinimi ile Ana Dili Olarak Türkçe Öğretiminin Amaç ve İlkeleri |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 4 |
Dinleme Becerisi Eğitimi
Konuşma Becerisi Eğitimi |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 5 |
Okuma Becerisi Eğitimi
Yazma Becerisi Eğitimi |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 6 |
Görsel Okuma ve Görsel Sunu Becerisi
Dil Bilgisi Öğretimi |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 7 |
Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Ders Planlaması |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Türkçe Öğretiminde Strateji, Yöntem, Teknik ve Araç Gereç Kullanımı ile Öğrenme Ortamlarının Düzenlenmesi |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 10 |
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 11 |
Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilere Yönelik Türkçe Öğretim Teknikleri ve Stratejileri |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 12 |
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilere Yönelik Türkçe Öğretim Teknikleri ve Stratejileri
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Yönelik Türkçe Öğretim Teknikleri ve Stratejileri |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 13 |
İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilere Yönelik Türkçe Öğretim Teknikleri ve Stratejileri |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 14 |
Görme Yetersizliği Olan Öğrencilere Yönelik Türkçe Öğretim Teknikleri ve Stratejileri |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 15 |
Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik Türkçe Öğretim Teknikleri ve Stratejileri
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretiminde Teknoloji Kullanımı |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Akçin, N. (2009). Zihin Engellilere Okuma-Yazma Öğretimi |
| 2 |
Özel Eğitim Uygulama Okulu Programları (1. 2. ve 3. Kademe). Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı |
| 3 |
Melekoğlu, M. A., & Anılan, H. (Ed.), (2021). Özel eğitimde Türkçe öğretimi - Özel eğitim ve kaynaştırma / bütünleştirme sınıfları için - Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. |
| 4 |
Ceylan, M. (Ed.), (2022). Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilere Türkçe öğretimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
| 5 |
Akçin, F. N. (2018). Zihinsel yetersizliği olan çocuklar için hibrit okuma-yazma öğretim yöntemi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 20(1), 177-208. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |