Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖEÖAE 401 - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖEÖAE 401 Adı: ÖZEL EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HALE ÇOTUK (halecotuk@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ALİ KAYA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere yönelik olarak araç-gereç ve materyal tasarlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ortama göre materyal seçme,geliştirme ve kullanma becerisine sahip olur. PÇ-
DÖÇ-2 Amaca göre metaryal seçebilir. PÇ-
DÖÇ-3 Geliştirilmiş materyalleri ölçütlere göre değerlendirir. PÇ-
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
örnek uygulamalar planlama, kavram öğretimi için öğretim teknolojilerini kullanma ve materyal tasarımı (değerlendirme formu hazırlama, değerlendirmeye dayalı olarak bir kavram seçme, kavram analizi yapma, kavram öğretim materyali hazırlama), sosyal beceri öğretimi için öğretim teknolojilerini kullanma ve materyal tasarımı (değerlendirme formu hazırlama ve uygulama, değerlendirmeye dayalı olarak bir sosyal beceri seçme, öğreteceği beceriye yönelik araçlar hazırlama).
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uygulama ortamını tanıma Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Eğitim Uygulama okulundaki öğrencilerin kullandığı materyaller Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 İlköğretim okullarındaki öğrencilerin kullandığı materyaller Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 Günlük planı yapılan derse uygun materyal seçimi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 Günlük planı yapılan derse uygun materyal seçimi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 Günlük planı yapılan derse uygun materyal seçimi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
7 Günlük planı yapılan derse uygun materyal seçimi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Uygulama yaptığı okuldaki öğrencilerin seviyesine uygun materyal yapımı Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
10 Uygulama yaptığı okuldaki öğrencilerin seviyesine uygun yapılan materyalin gerekliliği Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
11 Uygulama yaptığı okuldaki öğrencilerin seviyesine uygun yapılan materyalin yapım aşamaları Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
12 Yapılan materyalin teslimi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
13 İşbirliği Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
14 Değerlendirme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
15 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özel Eğitimde Materyal Tasarımı. Oktay Taymaz SaRI
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 9 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 6 18
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120