|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEVAHİR ALTINKAYNAK (caltinkaynak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEVAHİR ALTINKAYNAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere yatırım projesi hazırlamayı ve yatırımlar arasından ekonomik yöntemleri kullanarak tercih yapabilme yetisi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Belirli bir konuda literatür çalışması yapabilir |
PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar ayrıca Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. PÇ-3 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder ve hem yurt içinde hem de yurt dışında meslektaşlarıyla iletişim kurar. PÇ-4 Bir işletim sistemi ve bilgisayar donanımı hakkında bilgi sahibidir ve temel ofis yazılımları ve interneti kullanacak bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bitkisel veya hayvansal üretim ile ilgili proje hazırlayabilir. |
PÇ-9 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler. PÇ-11 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları çözer. PÇ-12 Bitkisel üretimde iklim değişiklikleri ve bölgelere göre alternatif ekim nöbeti sistemleri hakkında bilgi sahibidir. PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Elde edilen verileri konu bütünlüğü içerisinde irdeleyebilir |
PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar ayrıca Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. PÇ-3 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder ve hem yurt içinde hem de yurt dışında meslektaşlarıyla iletişim kurar. PÇ-4 Bir işletim sistemi ve bilgisayar donanımı hakkında bilgi sahibidir ve temel ofis yazılımları ve interneti kullanacak bilgiye sahiptir. PÇ-8 Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır. PÇ-17 Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Elde ettiği verileri yorumlayabilir. |
PÇ-13 Tarımsal üretim ve pazarlamada sorunlar ve çözüm önerileri hakkında bilgiye sahiptir. PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Sonuçları proje olarak hazırlayabilir. |
PÇ-8 Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır. PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. PÇ-17 Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Proje tanımı, kapsamı ve çeşitleri, makro ve mikro proje ayrımı, yatırım projelerinin özellikleri, yatırım projeleri hazırlama ve değerlendirme aşamaları, piyasa etüdü ve talep tahmini, kuruluş yeri seçimi, kapasite ve üretim teknolojisi seçimi, proje finansmanı, proje gelir ve giderleri, proje analiz yöntemleri, çevresel etki değerlendirmesi (ÇED), örnek fizibilite etütleri, öğrencilere ödev olarak örnek proje raporu hazırlatılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilgi ve Teknoloji nedir? Planlama ve proje arasındaki fark | Anlatma Soru Cevap |
2 | Proje tanımı, iyi proje nasıl olmalı, ortak özellikleri | Anlatma Soru Cevap |
3 | Makro ve mikro proje farkı ve örnekleri, Tarımsal projeler ve özellikleri | Anlatma Soru Cevap |
4 | Proje yöneticisinin görev ve sorumlulukları, proje ekibinin oluşturulması | Anlatma Soru Cevap |
5 | İş fikri nasıl oluşturulur, nelere dikkat edilir. SWOT analizi. | Anlatma Soru Cevap |
6 | Yatırım ve yatırım teşviklerinin etkisi | Anlatma Soru Cevap |
7 | Proje yönetimi ve faydaları | Anlatma Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İş planı nasıl hazırlanır? | Anlatma Soru Cevap |
10 | Proje yazımı nasıl yapılmalıdır? | Anlatma Soru Cevap |
11 | Pazar araştırması nasıl yapılır, pazarlama stratejileri nasıl tespit edilir | Anlatma Soru Cevap |
12 | Proje döngü yönetimi | Anlatma Soru Cevap |
13 | Mantıksal Çerçeve | Anlatma Soru Cevap |
14 | Proje değerlendirilmesi nasıl yapılır? | Anlatma Soru Cevap |
15 | Proje sunumu nasıl yapılır? | proje sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tarımda proje hazırlama tekniği: E.Rehber, A. Erkuş, EKİN basım yayın dağıtım 6. baskıdan | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 80 |