Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / TAB 220 - TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER

Kodu: TAB 220 Adı: PROJE HAZIRLAMA VE DEĞERLENDİRME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CEVAHİR ALTINKAYNAK (caltinkaynak@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
CEVAHİR ALTINKAYNAK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilere yatırım projesi hazırlamayı ve yatırımlar arasından ekonomik yöntemleri kullanarak tercih yapabilme yetisi kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Belirli bir konuda literatür çalışması yapabilir PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar ayrıca Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir.
PÇ-3 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder ve hem yurt içinde hem de yurt dışında meslektaşlarıyla iletişim kurar.
PÇ-4 Bir işletim sistemi ve bilgisayar donanımı hakkında bilgi sahibidir ve temel ofis yazılımları ve interneti kullanacak bilgiye sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Bitkisel veya hayvansal üretim ile ilgili proje hazırlayabilir. PÇ-9 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler.
PÇ-11 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları çözer.
PÇ-12 Bitkisel üretimde iklim değişiklikleri ve bölgelere göre alternatif ekim nöbeti sistemleri hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Elde edilen verileri konu bütünlüğü içerisinde irdeleyebilir PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar ayrıca Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir.
PÇ-3 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder ve hem yurt içinde hem de yurt dışında meslektaşlarıyla iletişim kurar.
PÇ-4 Bir işletim sistemi ve bilgisayar donanımı hakkında bilgi sahibidir ve temel ofis yazılımları ve interneti kullanacak bilgiye sahiptir.
PÇ-8 Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır.
PÇ-17 Sorumluluğu altında çalışanları yönetir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Elde ettiği verileri yorumlayabilir. PÇ-13 Tarımsal üretim ve pazarlamada sorunlar ve çözüm önerileri hakkında bilgiye sahiptir.
PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir.
PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Sonuçları proje olarak hazırlayabilir. PÇ-8 Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır.
PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir.
PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır.
PÇ-17 Sorumluluğu altında çalışanları yönetir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Proje tanımı, kapsamı ve çeşitleri, makro ve mikro proje ayrımı, yatırım projelerinin özellikleri, yatırım projeleri hazırlama ve değerlendirme aşamaları, piyasa etüdü ve talep tahmini, kuruluş yeri seçimi, kapasite ve üretim teknolojisi seçimi, proje finansmanı, proje gelir ve giderleri, proje analiz yöntemleri, çevresel etki değerlendirmesi (ÇED), örnek fizibilite etütleri, öğrencilere ödev olarak örnek proje raporu hazırlatılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilgi ve Teknoloji nedir? Planlama ve proje arasındaki fark Anlatma Soru Cevap
2 Proje tanımı, iyi proje nasıl olmalı, ortak özellikleri Anlatma Soru Cevap
3 Makro ve mikro proje farkı ve örnekleri, Tarımsal projeler ve özellikleri Anlatma Soru Cevap
4 Proje yöneticisinin görev ve sorumlulukları, proje ekibinin oluşturulması Anlatma Soru Cevap
5 İş fikri nasıl oluşturulur, nelere dikkat edilir. SWOT analizi. Anlatma Soru Cevap
6 Yatırım ve yatırım teşviklerinin etkisi Anlatma Soru Cevap
7 Proje yönetimi ve faydaları Anlatma Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 İş planı nasıl hazırlanır? Anlatma Soru Cevap
10 Proje yazımı nasıl yapılmalıdır? Anlatma Soru Cevap
11 Pazar araştırması nasıl yapılır, pazarlama stratejileri nasıl tespit edilir Anlatma Soru Cevap
12 Proje döngü yönetimi Anlatma Soru Cevap
13 Mantıksal Çerçeve Anlatma Soru Cevap
14 Proje değerlendirilmesi nasıl yapılır? Anlatma Soru Cevap
15 Proje sunumu nasıl yapılır? proje sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tarımda proje hazırlama tekniği: E.Rehber, A. Erkuş, EKİN basım yayın dağıtım 6. baskıdan
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 2 4
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 1 2
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 1 2
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 80