|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, genlerin yapısal özelikleri ve transkripsiyon, translasyon mekanizmaları ile gen işleyişinin kontrol mekanizmalarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | prokaryot ve ökaryotlarda genlerin yapısal özellikleri ve kromatin organizasyonu, transkripsiyon, translasyon ve translasyon sonrası kontrol mekanizmaları, bazı organizmalarda gen işleyişinin kontrol mekanizmaları ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-4 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Prokaryot ve ökaryotlarda genlerin yapısal özellikleri ve kromatin organizasyonu, transkripsiyon, translasyon ve translasyon sonrası kontrol mekanizmaları, bazı organizmalarda gen işleyişinin kontrol mekanizmaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | DNA 'nın yapısı ve çeşitleri | Anlatma Yöntemi |
2 | RNA nın yapısı ve çeşitleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Kromatin yapısı, Histon modifikasyonları ve gen anlatımına etkileri | Anlatma Yöntemi |
4 | Prokaryotlarda transkripsiyon ve kontrol mekanizmaları | Anlatma Yöntemi |
5 | Ökaryotlarda transkripsiyon ve kontrol mekanizmaları | Anlatma Yöntemi |
6 | Post-transkripsiyonel modifikasyonlar | Anlatma Yöntemi |
7 | Gen anlatımının kontrolü | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Prokaryotlarda translasyon | Anlatma Yöntemi |
10 | Ökaryotlarda translasyon | Anlatma Yöntemi |
11 | Post translasyonel modifikasyonlar | Anlatma Yöntemi |
12 | Gelişim genetiği | Anlatma Yöntemi |
13 | Gelişim aşamalarında gen ekspresyonunun düzenlenmesi | Anlatma Yöntemi |
14 | Çevresel koşulların gen anlatımına etkileri | Anlatma Yöntemi |
15 | Çevresel koşulların gen anlatımına etkileri | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Brown T.A., Genomes, Garland Science, Taylor and Francis Group | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve sunuları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 8 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |