|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ökaryotlarda genlerin yapısal özellikleri ve işleyiş prensipleri, ökaryotlarda gen ekspresyonunun kontrol basamakları, hücre gelişimi ve farklılaşmasının genetik kontrolüne yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | ökaryotlarda genlerin yapısal özellikleri ve işleyiş prensipleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Moleküler Biyoloji ve genetik ile ilgili konularda problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ökaryotlarda genlerin yapısal özellikleri ve işleyiş prensipleri, ökaryotlarda gen ekspresyonunun kontrol basamakları ve kontrol mekanizmaları, ökaryotik hücre gelişimi ve farklılaşmasının genetik kontrolü | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ökaryotik genom yapısı | Anlatma Yöntemi |
2 | Kromatin yapısı ve kromozom paketlemenin moleküler basamakları | Anlatma Yöntemi |
3 | Histon ve non-histon proteinler | Anlatma Yöntemi |
4 | Histon modifikasyonları | Anlatma Yöntemi |
5 | Ökromatin ve heterokromatin bölgeler | Anlatma Yöntemi |
6 | İntronlar, eksonlar ve RNA işlenmesi | Anlatma Yöntemi |
7 | Genetik rekombinasyon, tekrarlanan diziler ve gen çoğaltımı | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gen kümeleri, gen aileleri, transpozonlar | Anlatma Yöntemi |
10 | Replikasyon | Anlatma Yöntemi |
11 | Transkripsiyon ve translasyonun düzenlenmesi | Anlatma Yöntemi |
12 | Mutasyon, DNA tamiri ve rekombinasyon | Anlatma Yöntemi |
13 | Mitokondri ve kloroplast Genomu | Anlatma Yöntemi |
14 | Moleküler genetik teknikleri | Anlatma Yöntemi |
15 | Genomiks, proteomiks | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Watson, Baker, Bell, Gann, Levine, Losick, Molecular Biology of the Gene, 6th Edition, Pearson Publications, 2008 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve sunumları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 8 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |