|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders kapsamında; Nanobilim ve Nanomühendisliğe Giriş, Doğadaki NanobilimNanoteknolojinin Tarihi, Nanoboyutlar, Nano-etkilerin Temelleri, Nanomalzemelere Bakış, Üretim Metodları ve Karakterizasyonu, Nanobilim ve Nanomühendisliğin Uygulama Alanları, Nanomalzemeler, Nanobiyoteknoloji, Nanotıp, Nanoelektronik, Nanoteknoloji ve Uzay, Nanomanyetikler, Enerji ve Çevre, Güvenlik ve Nanoteknolojinin Potansiyel Riskleri konularına yer verilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nanobilim ve Nanomühendisliğin Uygulama Alanları hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Nanobiyoteknoloji, Nanotıp, Nanoelektronik, Nanoteknoloji ve Uzay, Nanomanyetikler konusunda bil gi edinir. |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Güvenlik ve Nanoteknolojinin Potansiyel Riskleri konularını öğrenir |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Nanobilim ve Nanomühendisliğe Giriş, Doğadaki NanobilimNanoteknolojinin Tarihi, Nanoboyutlar, Nano-etkilerin Temelleri, Nanomalzemelere Bakış, Üretim Metodları ve Karakterizasyonu, Nanobilim ve Nanomühendisliğin Uygulama Alanları, Nanomalzemeler, Nanobiyoteknoloji, Nanotıp, Nanoelektronik, Nanoteknoloji ve Uzay, Nanomanyetikler, Enerji ve Çevre, Güvenlik ve Nanoteknolojinin Potansiyel Riskleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nanobilim ve Nanomühendisliğe Giriş, | Sözlü Anlatım |
2 | Güvenlik ve Nanoteknolojinin Potansiyel Riskleri | Sözlü Anlatım |
3 | Güvenlik ve Nanoteknolojinin Potansiyel Riskleri | Sözlü Anlatım |
4 | Enerji ve Çevre, | Sözlü Anlatım |
5 | Enerji ve Çevre, | Sözlü Anlatım |
6 | Nanoteknoloji ve Uzay, Nanomanyetikler, | Sözlü Anlatım |
7 | Nanoteknoloji ve Uzay, Nanomanyetikler, | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nanomalzemeler, Nanobiyoteknoloji, Nanotıp, Nanoelektronik, | Sözlü Anlatım |
10 | Nanomalzemeler, Nanobiyoteknoloji, Nanotıp, Nanoelektronik, | Sözlü Anlatım |
11 | Nanobilim ve Nanomühendisliğin Uygulama Alanları, | Sözlü Anlatım |
12 | Nanomalzemelere Bakış, Üretim Metodları ve Karakterizasyonu, | Sözlü Anlatım |
13 | Nanoteknolojinin Tarihi, Nanoboyutlar, Nano-etkilerin Temelleri, | Sözlü Anlatım |
14 | Nanoteknolojinin Tarihi, Nanoboyutlar, Nano-etkilerin Temelleri, | Sözlü Anlatım |
15 | Doğadaki Nanobilim | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nanobilim ve Nanoteknoloji,Rahmi Köseoğlu, Fevzi Köksal, Nobel yayıncılık, 2014. | |
2 | Nanoteknolojiye Giriş, Erdoğan Şentürk, Salih Akbulut, Sıtkı Duman, İbrahim Okur, Değişim Yayınları, 2000. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Nanobilim ve Nanoteknoloji,Rahmi Köseoğlu, Fevzi Köksal, Nobel yayıncılık, 2014. Nanoteknolojiye Giriş, Erdoğan Şentürk, Salih Akbulut, Sıtkı Duman, İbrahim Okur, Değişim Yayınları, 2000. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 4 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 2 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 8 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 172 |