|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, dünya genelinde yayılış gösteren zehirli hayvanların biyolojileri ve ekolojileri hakkında bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dünyadaki zehirli hayvan gruplarının morfolojik, biyolojik ve ekolojik özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hayvan zehirlerinin biyokimyası hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Zehirli hayvanlar üzerinde biyolojik ve ekolojik araştırmalar yapabilir. |
PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toksinolojide temel kavramlar, zehirli hayvan grupları, zehirli omurgasız hayvan grupları ve biyoekolojik özellikleri, zehirli omurgalı hayvan grupları ve biyoekolojik özellikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Toksinolojinin temel kavramları. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
2 | Hayvan zehirlerinin biyokimyasal özellikleri. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
3 | Hayvan zehirlerinin farmakolojik özellikleri. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
4 | Hayvanların sınıflandırılmasıyla ilgili güncel sistematik. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
5 | Zehirli hayvan grupları hakkında genel bilgi. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
6 | Omurgasız zehrili hayvan grupları: Mollusca | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
7 | Omurgasız zehrili hayvan grupları: Insecta | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Omurgasız zehrili hayvan grupları: Arachnida: Araneae | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
10 | Omurgasız zehrili hayvan grupları: Arachnida: Scorpiones | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
11 | Omurgasız zehrili hayvan grupları: Mollusca, Insecta ve Arachnida dışındakiler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
12 | Omurgalı zehirli hayvan grupları: Pisces | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
13 | Omurgalı zehirli hayvan grupları: Amphibia | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
14 | Omurgalı zehirli hayvan grupları: Reptilia | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
15 | Omurgalı zehirli hayvan grupları: Mammalia | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Edstrom A. 1992. Venomous and Poisonous Animals. Krieger Publishing Company, Florida. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 13 | 52 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |