|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, dünya genelinde yayılış gösteren zehirli hayvanların biyolojileri ve ekolojileri hakkında bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dünyadaki zehirli hayvan gruplarının morfolojik, biyolojik ve ekolojik özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Hayvan zehirlerinin biyokimyası hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Zehirli hayvanlar üzerinde biyolojik ve ekolojik araştırmalar yapabilir. |
PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Toksinolojide temel kavramlar, zehirli hayvan grupları, zehirli omurgasız hayvan grupları ve biyoekolojik özellikleri, zehirli omurgalı hayvan grupları ve biyoekolojik özellikleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Toksinolojinin temel kavramları. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 2 | Hayvan zehirlerinin biyokimyasal özellikleri. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 3 | Hayvan zehirlerinin farmakolojik özellikleri. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 4 | Hayvanların sınıflandırılmasıyla ilgili güncel sistematik. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 5 | Zehirli hayvan grupları hakkında genel bilgi. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 6 | Omurgasız zehrili hayvan grupları: Mollusca | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 7 | Omurgasız zehrili hayvan grupları: Insecta | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Omurgasız zehrili hayvan grupları: Arachnida: Araneae | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 10 | Omurgasız zehrili hayvan grupları: Arachnida: Scorpiones | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 11 | Omurgasız zehrili hayvan grupları: Mollusca, Insecta ve Arachnida dışındakiler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 12 | Omurgalı zehirli hayvan grupları: Pisces | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 13 | Omurgalı zehirli hayvan grupları: Amphibia | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 14 | Omurgalı zehirli hayvan grupları: Reptilia | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 15 | Omurgalı zehirli hayvan grupları: Mammalia | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Edstrom A. 1992. Venomous and Poisonous Animals. Krieger Publishing Company, Florida. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 13 | 52 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||