|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İŞLETME (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NURİ ÖZGÜR DOĞAN (nodogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders ile öğrencilerin; toplanan verileri amaca uygun olarak doğru istatistiksel yöntemlerle analiz yapabilme yeteneğini kazanması amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Karar analizi kavramlarını ve problemlerini bilir ve uygular. |
PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Çok kriterli karar verme analizleri hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | SPSS paket programı ile analiz yapabilirler. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | İstatistiksel yöntemleri kullanabilirler. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Veri Analizine İlişkin Tanımlar ( Araştırma, Problem, Hipotez, Veri, Değişken, Ölçek, Veri Türüne Göre İstatistiksel Analiz Yöntemleri Verilerin Yeniden Tanımlanması (Dönüşümler), SPSS'te Veri Girişi ( Ham Veri Girişi, Sıklık ve Çapraz Tablo Biçiminde Veri Girişi ) SPSS'te Sıklık ve Çapraz Tabloların Oluşturulması, Tek Yönlü Varyans Analizi Çoklu Karşılaştırma Testleri SPSS'te Tek Yönlü Varyans Analizi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Veri Analizine İlişkin Tanımlar ( Araştırma, Problem, Hipotez, Veri, Değişken, Ölçek, Veri Türüne Göre İstatistiksel Analiz Yöntemleri Verilerin Yeniden Tanımlanması (Dönüşümler) | Anlatma |
| 2 | SPSS'te Veri Girişi ve SPSS'te Sıklık ve Çapraz Tabloların Oluşturulması | Anlatma |
| 3 | Konum ve Değişim Ölçüleri SPSS'te Betimsel İstatistiklerin Hesaplanması | Anlatma |
| 4 | Konum ve Değişim Ölçüleri SPSS'te Betimsel İstatistiklerin Hesaplanması | Anlatma |
| 5 | Grafikler | Anlatma |
| 6 | Hipotez testleri | Anlatma |
| 7 | Hipotez testleri | Anlatma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ki-Kare Analizi | Anlatma |
| 10 | Ki-Kare Analizi | Anlatma |
| 11 | SPSS'de Ki-Kare Analizi | Anlatma |
| 12 | SPSS'de Ki-Kare Analizi | Anlatma |
| 13 | Regresyon Analizi | Anlatma |
| 14 | Veri Zarflama Analizi | Anlatma |
| 15 | Veri Zarflama Analizi | Anlatma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Linear Programming for Decision Making. Anderson, D.R., D.J. Sweeney, and T.A.Williams St Paul, Minn | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| "D.R.Cox and E.J.Snell, 1981: Applied Statistics; Principles and Examples: Second Edition, London, Newyork". "SPSS Advanced 6.1: Marija J. Norusis / SPSS Inc., 1994, Chicago." | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 171 | ||