|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, genetik çalışmalarında kullanılan organizmalar hakkında temel bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Genetik çalışmalarında kullanılan ökaryotik organizmaları ve genetik çalışmalarda kullanım alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-4 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır PÇ-7 Genlerin fenotipik etkilerinin araştırılması ve bu etkinin hayvan ve bitki ıslahı alanlarında kullanılması yeteneğini kazanır PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genetik, genetik alanındaki çalışmalar ve bu çalışmalarda kullanılan organizmaların özellikleri ve rolleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genetik ile ilgili temel kavramlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Genetik çalışmalarının tarihçesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Genetik çalışmalarında kullanılan prokaryotik organizmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Genetik çalışmalarında kullanılan ökaryotik organizmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Saccharomyces cerevisiae (Tomurcuklanan bir maya)'nın genetik çalışmalarında kullanılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Drosophila melanogaster (Sirke sineği)'nin genetik çalışmalarında kullanılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Caenorhabditis elegans (Yuvarlak solucan)'ın genetik çalışmalarında kullanılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Arabidopsis thaliana (Lahanagiller familyasından bir bitki)'nın genetik çalışmalarında kullanılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Mus musculus (Fare)'nin genetik çalışmalarında kullanılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Homo sapiens (İnsan)'ın genetik çalışmalarında kullanılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Neurospora crassa (Ekmek küf mantarı)'nın genetik çalışmalarında kullanılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Tatrahymena (Bir hücreli hayvan) ve Paramecium sp. (Terliksi hayvan)'ın genetik çalışmalarında kullanılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Chlamydomonas reinhardtii (Bir yeşil alg)'nin genetik çalışmalarında kullanılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Pisum sativum (Bezelye) ve Zea mays (Mısır)'ın genetik çalışmalarında kullanılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Klug W.S., Cummings M.R. and Spencer C.A. Genetik Kavramlar, Palme Yayıncılık, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, Ders sunumları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 7 | 35 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 8 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |