|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, farklı zehirli hayvan gruplarının tanıtılması ve zehir üretme ve aktarım şekillerinin anlatılması, farklı hayvan gruplarının zehirlerinin biyokimyasal içeriği ve biyolojik aktiviteleri hakkında bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dünyadaki zehirli hayvan gruplarının morfolojik, biyolojik ve ekolojik özellikleri hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Moleküler Biyoloji ve genetik ile ilgili konularda problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Omurgasız ve omurgalı zehirli hayvanların zehirlerinin biyokimyasal ve biyolojik özellikleri hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Moleküler Biyoloji ve genetik ile ilgili konularda problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Hayvan zehirlerinin ilaç araştırma ve geliştirmede kullanımı konusunda bilgi verebilir. |
PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Moleküler Biyoloji ve genetik ile ilgili konularda problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Farklı gruplardan zehirli hayvanların biyolojik özellikleri ve zehir aygıtı anatomisi, hayvanlar tarafından üretilen zehirlerin biyokimyasal içeriği ve farmakolojik özellikleri, hayvan zehirlerinin ilaç geliştirme için kullanımı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hayvanlarda zehrin biyolojik işlevi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
2 | Zehir/toksin üreten hayvan grupları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
3 | Hayvanlarda zehir aygıtının anatomik ve histolojik yapısı | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
4 | Hayvan zehri araştırmalarında kullanılan yöntemler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
5 | Mollusca, Insecta ve Arachnida grupları dışındaki omurgasız hayvan toksinlerinin biyokimyası ve farmakolojisi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
6 | Yumuşakça (Mollusca) zehrinin biyokimyası ve farmakolojisi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
7 | Çeşitli böcek (Insecta) türlerinin zehir biyokimyası ve farmakolojisi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Akrep zehrinin biyokimyası | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
10 | Akrep zehrinin farmakolojisi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
11 | Örümcek zehrinin biyokimyası | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
12 | Örümcek zehrinin farmakolojisi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
13 | Yılan zehrinin biyokimyası | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
14 | Yılan zehrinin farmakolojisi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
15 | Hayvan zehir protein ve peptitleri model alınarak üretilmiş ilaç ve tanı ürünleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Edstrom A. 1992. Venomous and Poisonous Animals. Krieger Publishing Company, Florida. | |
2 | Mackessy SP (Ed). 2010. Handbook of Venoms and Toxins of Reptiles. CRC Press, Florida. | |
3 | Chippaux JP. 2006. Snake Venoms and Envenomations. Krieger Publishing. | |
4 | King GF (Ed). 2015. Venoms to Drugs: Venom as a Source for the Development of Human Therapeutics. RSC Publishing. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 15 | 40 | |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |