|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, farklı zehirli hayvan gruplarının tanıtılması ve zehir üretme ve aktarım şekillerinin anlatılması, farklı hayvan gruplarının zehirlerinin biyokimyasal içeriği ve biyolojik aktiviteleri hakkında bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dünyadaki zehirli hayvan gruplarının morfolojik, biyolojik ve ekolojik özellikleri hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Moleküler Biyoloji ve genetik ile ilgili konularda problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Omurgasız ve omurgalı zehirli hayvanların zehirlerinin biyokimyasal ve biyolojik özellikleri hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Moleküler Biyoloji ve genetik ile ilgili konularda problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Hayvan zehirlerinin ilaç araştırma ve geliştirmede kullanımı konusunda bilgi verebilir. |
PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Moleküler Biyoloji ve genetik ile ilgili konularda problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Farklı gruplardan zehirli hayvanların biyolojik özellikleri ve zehir aygıtı anatomisi, hayvanlar tarafından üretilen zehirlerin biyokimyasal içeriği ve farmakolojik özellikleri, hayvan zehirlerinin ilaç geliştirme için kullanımı | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Hayvanlarda zehrin biyolojik işlevi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 2 | Zehir/toksin üreten hayvan grupları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 3 | Hayvanlarda zehir aygıtının anatomik ve histolojik yapısı | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 4 | Hayvan zehri araştırmalarında kullanılan yöntemler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 5 | Mollusca, Insecta ve Arachnida grupları dışındaki omurgasız hayvan toksinlerinin biyokimyası ve farmakolojisi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 6 | Yumuşakça (Mollusca) zehrinin biyokimyası ve farmakolojisi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 7 | Çeşitli böcek (Insecta) türlerinin zehir biyokimyası ve farmakolojisi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Akrep zehrinin biyokimyası | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 10 | Akrep zehrinin farmakolojisi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 11 | Örümcek zehrinin biyokimyası | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 12 | Örümcek zehrinin farmakolojisi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 13 | Yılan zehrinin biyokimyası | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 14 | Yılan zehrinin farmakolojisi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 15 | Hayvan zehir protein ve peptitleri model alınarak üretilmiş ilaç ve tanı ürünleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Edstrom A. 1992. Venomous and Poisonous Animals. Krieger Publishing Company, Florida. | |
| 2 | Mackessy SP (Ed). 2010. Handbook of Venoms and Toxins of Reptiles. CRC Press, Florida. | |
| 3 | Chippaux JP. 2006. Snake Venoms and Envenomations. Krieger Publishing. | |
| 4 | King GF (Ed). 2015. Venoms to Drugs: Venom as a Source for the Development of Human Therapeutics. RSC Publishing. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 15 | 40 | |
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 3 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||