|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MATEMATİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEZER SORGUN (ssorgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ayrık matematik ile ilgili temel kavramları öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Saymanın temel ilkelerini öğrenebilir |
PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Burnside – Polya ve Möbius inversiyon sayma formüllerini bilir ve uygulamasını yapar. |
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Fibonacci, Catalan vb. dizileri öğrenir ve bu dizilerin üreteç fonksiyonlarını bilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Kombinatoriyel devreleri anlar |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Saymanın temel ilkeleri, permütasyon ve kombinasyon, binom katsayıları ve kombinatoriyel özdeşlikler, güvercin yuvası prensibi, ayrışımlar, Burnside – Polya sayma formülü, Möbius inversiyon sayma formülü, özel diziler (Fibonacci, Catalan vb.), üreteç fonksiyonları, tekrarlama bağıntıları, sonlu farklar, Boolean cebiri, kombinatoriyel devreler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Saymanın temel ilkeleri | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Permütasyon ve kombinasyon | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Binom katsayıları ve kombinatoriyel özdeşlikler | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Güvercin yuvası prensibi | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Ekleme çıkarma prensibi | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Ayrışımlar | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Burnside – Polya sayma formulü | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Möbius inversiyon sayma formulü | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Özel diziler (Fibonacci, Catalan vb.) | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Üreteç fonksiyonları | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Tekrarlama bağıntıları | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Sonlu farklar | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Boolean cebiri | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Kombinatoriyel devreler | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kenneth H. Rosen, Discrete Mathematics and Its Applications, 7th Edition McGraw-Hill Companies, Inc., 2012 | |
| 2 | Ralph P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics: An Applied Introduction, 5th Edition, Pearson Addison Wesley, 2004. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitapları ve notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 186 | ||