|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ESMA DEMİR ÇETİN (esma.demir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ESMA DEMİR ÇETİN, ÇAĞLA RAMİS, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Lisans ve yüksek lisans öğrenimi boyunca öğrencinin gereksinim duyacağı, dönüşümler ve geometriyle ilgili temel bilgilerin kazandırılması ve bunların uygulamalı problemlerinin çözümünde nasıl bir yol izleyeceğinin kavratılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Geometrilerin sınıflarını, dönüşümlerin gruplar ile ilgili problemleri idrak edebilme ve çözebilme becerisini kazanır. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel afin dönüşüm, Afin özellikler, Afin eşdeğerlik, Katı hareketlerin afin geometri olarak ele alınması, İzdüşümler, Merkezil izdüşümler, Paralel izdüşümler, Projektif dönüşümler, Projektif grup, Projektif özellikler, Bölme oranı, Çifte oran, Katı hareketlerin disiplinler arası uygulamaları, Projektif dönüşümlerin disiplinler arası uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel afin dönüşüm | Anlatma, Problem Çözme |
2 | Afin özellikler | Anlatma, Problem Çözme |
3 | Afin eşdeğerlik | Anlatma, Problem Çözme |
4 | Katı hareketlerin afin geometri olarak ele alınması | Anlatma, Problem Çözme |
5 | İzdüşümler | Anlatma, Problem Çözme |
6 | Merkezil izdüşümler | Anlatma, Problem Çözme |
7 | Paralel izdüşümler | Anlatma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Projektif dönüşümler | Anlatma, Problem Çözme |
10 | Projektif grup | Anlatma, Problem Çözme |
11 | Projektif özellikler | Anlatma, Problem Çözme |
12 | Bölme oranı | Anlatma, Problem Çözme |
13 | Çifte oran | Anlatma, Problem Çözme |
14 | Katı hareketlerin disiplinler arası uygulamaları | Anlatma, Problem Çözme |
15 | Projektif dönüşümlerin disiplinler arası uygulamaları | Anlatma, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dodge, C., Euclidean Geometry and Transformations, Dover publications, 1972. | |
2 | Hacısalihoğlu, H.Hilmi. Dönüşümler ve Geometriler, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi, Matematik Bölümü.,1998. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |