|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ESMA DEMİR ÇETİN (esma.demir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ESMA DEMİR ÇETİN, ÇAĞLA RAMİS, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Lisans ve yüksek lisans öğrenimi boyunca öğrencinin gereksinim duyacağı, kinematik ile ilgili temel bilgilerin kazandırılması ve bunların uygulamalı problemlerinin çözümünde nasıl bir yol izleyeceğinin kavratılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Geometrilerin sınıflarını, hareket geometrisi ile ilgili problemleri idrak edebilme ve çözebilme becerisini kazanır. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kompleks sayılar teorisi, Komplex sayılara karşılık gelen dönme matrisi, Kuaterniyonlar teorisi, Reel kuaterniyonlar, Kuaterniyonların kompleks gösterimi, Kuaterniyonların matris gösterimi, Kuaterniyon operatörü, Uzayda dönmelerin kuaterniyonlarla ifadesi, Uzayda yansımaların kuaterniyonlarla ifadesi, Cayley formülü, Chasles teoremi, Vida hareketi, Vida hareketinin eksenini belirleme, Vida hareketinin dönme ve öteleme cinsinden ifadesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kompleks sayılar teorisi | Anlatma, Problem Çözme |
2 | Komplex sayılara karşılık gelen dönme matrisi | Anlatma, Problem Çözme |
3 | Kuaterniyonlar teorisi | Anlatma, Problem Çözme |
4 | Reel kuaterniyonlar | Anlatma, Problem Çözme |
5 | Kuaterniyonların kompleks gösterimi | Anlatma, Problem Çözme |
6 | Kuaterniyonların matris gösterimi | Anlatma, Problem Çözme |
7 | Kuaterniyon operatörü | Anlatma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uzayda dönmelerin kuaterniyonlarla ifadesi | Anlatma, Problem Çözme |
10 | Uzayda yansımaların kuaterniyonlarla ifadesi | Anlatma, Problem Çözme |
11 | Cayley formülü | Anlatma, Problem Çözme |
12 | Chasles teoremi | Anlatma, Problem Çözme |
13 | Vida hareketi | Anlatma, Problem Çözme |
14 | Vida hareketinin eksenini belirleme | Anlatma, Problem Çözme |
15 | Vida hareketinin dönme ve öteleme cinsinden ifadesi | Anlatma, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | J. M. McCarthy, Introduction to Theoretical Kinematics, MIT Press, 1990. | |
2 | Ward, J.P. Quaternions and Cayley Numbers, Kluwer Academic Publisher, 1997 | |
3 | Hacısalihoğlu, H.Hilmi. Hareket Geometrisi ve Kuaterniyonlar Teorisi, Gazi Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü.,1983 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |