|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZER SORGUN (ssorgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ayrık matematik ile ilgili temel kavramları öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ayrık olasılık ile ilgili temel kavramları öğrenir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kombinatoriyel tasarımların özellikleri bilir. |
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ayrık optimizasyonu anlar. |
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ayrık olasılık, ayrık olasılık hesaplamalar, ayrık-zaman Markov zincirleri, kuyruk problemi, kombinatoriyel tasarımlar, blok tasarımlar, simetrik tasarımlar, Latin kareler ve ortogonal diziler, ayrık optimizasyon, lokasyon teorisi, oyun teorisi, Sperner lemması, sabit nokta teoremleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ayrık olasılık | Anlatma Yöntemi |
2 | Ayrık olasılık | Anlatma Yöntemi |
3 | Ayrık olasılık hesaplamalar | Anlatma Yöntemi |
4 | Ayrık-zaman Markov zincirleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Kuyruk problemi | Anlatma Yöntemi |
6 | Kombinatoriyel tasarımlar | Anlatma Yöntemi |
7 | Blok tasarımlar | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Simetrik tasarımlar | Anlatma Yöntemi |
10 | Latin kareler ve ortogonal diziler | Anlatma Yöntemi |
11 | Ayrık optimizasyon | Anlatma Yöntemi |
12 | Lokasyon teorisi | Anlatma Yöntemi |
13 | Oyun teorisi | Anlatma Yöntemi |
14 | Sperner lemması | Anlatma Yöntemi |
15 | Sabit nokta teoremleri | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kenneth H. Rosen, Discrete Mathematics and Its Applications, 7th Edition McGraw-Hill Companies, Inc., 2012. | |
2 | Ralph P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics: An Applied Introduction, 5th Edition, Pearson Addison Wesley, 2004. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |