|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MATEMATİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HAYRULLAH ÖZİMAMOĞLU (h.ozimamoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HAYRULLAH ÖZİMAMOĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere kodlama teorisinin temel kavramlarını öğretmek ve lineer cebir derslerinin uygulama alanlarının olduğunu göstermek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kodlama teorisinin temel kavramlarını öğrenir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kodlama teorisinin lineer cebir dersinin bir uygulama alanı olduğunu anlar. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır. PÇ-9 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Günümüz iletişim teknolojilerinde hata düzeltme kodlarının iletişimden kaynaklanan aksaklıkları giderdiğini bilir. |
PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Kodlama teorisindeki çeşitli kodları ve kodların özelliklerini öğrenir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sonlu cisimler, vektör uzayları, polinom halkaları, minimal polinomlar, primitive polinomlar, grup kodlar, polinom kodlar, hata düzeltme kodları, Hamming kodlar, lineer kodlar, lineer kodlarda denklik, Golay kodlar, Reed-Muller kodlar, devirli kodlar, BCH kodlar, Reed-Solomon kodlar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kodlama teorisi ile ilgili temel kavramlar | Anlatım |
| 2 | Sonlu cisimler, vektör uzayları | Anlatım |
| 3 | Polinom halkaları, minimal polinomlar, primitive polinomlar | Anlatım |
| 4 | Grup kodlar | Anlatım |
| 5 | Grup kodlar | Anlatım |
| 6 | Hata düzeltme kodları | Anlatım |
| 7 | Hamming kodlar | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Lineer kodlar | Anlatım |
| 10 | Lineer kodlar | Anlatım |
| 11 | Lineer kodlarda denklik | Anlatım |
| 12 | Golay kodlar | Anlatım |
| 13 | Reed-Muller kodlar | Anlatım |
| 14 | Devirli kodlar | Anlatım |
| 15 | BCH kodlar, Reed-Solomon kodlar | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Vermani LR. Elements of Algebraic Coding Theory. India. 1996. | |
| 2 | R. M. Roth, Introduction to Coding Theory, Cambridge University Press, 2006. | |
| 3 | S. Ling, C. Xing, Coding Theory, A first course, Cambridge University Press, 2004. | |
| 4 | Sarah Spence Adams. Introduction to algebraic coding theory, 2008. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitapları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||