|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAYRULLAH ÖZİMAMOĞLU (h.ozimamoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HAYRULLAH ÖZİMAMOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere kodlama teorisinin temel kavramlarını öğretmek ve lineer cebir derslerinin uygulama alanlarının olduğunu göstermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kodlama teorisinin temel kavramlarını öğrenir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kodlama teorisinin lineer cebir dersinin bir uygulama alanı olduğunu anlar. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır. PÇ-9 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Günümüz iletişim teknolojilerinde hata düzeltme kodlarının iletişimden kaynaklanan aksaklıkları giderdiğini bilir. |
PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kodlama teorisindeki çeşitli kodları ve kodların özelliklerini öğrenir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sonlu cisimler, vektör uzayları, polinom halkaları, minimal polinomlar, primitive polinomlar, grup kodlar, polinom kodlar, hata düzeltme kodları, Hamming kodlar, lineer kodlar, lineer kodlarda denklik, Golay kodlar, Reed-Muller kodlar, devirli kodlar, BCH kodlar, Reed-Solomon kodlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kodlama teorisi ile ilgili temel kavramlar | Anlatım |
2 | Sonlu cisimler, vektör uzayları | Anlatım |
3 | Polinom halkaları, minimal polinomlar, primitive polinomlar | Anlatım |
4 | Grup kodlar | Anlatım |
5 | Grup kodlar | Anlatım |
6 | Hata düzeltme kodları | Anlatım |
7 | Hamming kodlar | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Lineer kodlar | Anlatım |
10 | Lineer kodlar | Anlatım |
11 | Lineer kodlarda denklik | Anlatım |
12 | Golay kodlar | Anlatım |
13 | Reed-Muller kodlar | Anlatım |
14 | Devirli kodlar | Anlatım |
15 | BCH kodlar, Reed-Solomon kodlar | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Vermani LR. Elements of Algebraic Coding Theory. India. 1996. | |
2 | R. M. Roth, Introduction to Coding Theory, Cambridge University Press, 2006. | |
3 | S. Ling, C. Xing, Coding Theory, A first course, Cambridge University Press, 2004. | |
4 | Sarah Spence Adams. Introduction to algebraic coding theory, 2008. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |