|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ESMA DEMİR ÇETİN (esma.demir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ESMA DEMİR ÇETİN, ÇAĞLA RAMİS, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Lisans ve yüksek lisans öğrenimi boyunca öğrencinin gereksinim duyacağı, fraktal geometri ile ilgili temel bilgilerin kazandırılması ve bunların uygulamalı problemlerinin çözümünde nasıl bir yol izleyeceğinin kavratılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çeşitli geometrik yapıları öğrenir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Moran denklemi, Diğer boyutlar, Fraktallara ait doğadaki uygulamalar I, insan vücudu, Fraktallara ait doğadaki uygulamalar II, bitkiler, Fraktallara ait doğadaki uygulamalar III, galaksiler, Saturn’un halkaları, Fraktallara ait doğadaki uygulamalar IV, nüfus artması, bulutlar, Üreteçle tekrarlama, L-sistemleri, Tekrarlayan Fonksiyon sistemleri, Kaos oyunu, Random TFS algoritması, Formülle tekrarlama, Yabancı çekiciler, Formülle tekrarlama, Yabancı çekiciler, Komplex tekrarlama, Julia tipinden cümlelerin ayrılması, Julia cümleleri, Benzerlik boyutu, Mandelbrot cümleleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Moran denklemi, Diğer boyutlar | Anlatma, Problem Çözme |
2 | Fraktallara ait doğadaki uygulamalar I, insan vücudu | Anlatma, Problem Çözme |
3 | Fraktallara ait doğadaki uygulamalar II, bitkiler | Anlatma, Problem Çözme |
4 | Fraktallara ait doğadaki uygulamalar III, galaksiler, Saturn’un halkaları | Anlatma, Problem Çözme |
5 | Fraktallara ait doğadaki uygulamalar IV, nüfus artması, bulutlar | Anlatma, Problem Çözme |
6 | Üreteçle tekrarlama, L-sistemleri | Anlatma, Problem Çözme |
7 | Tekrarlayan Fonksiyon sistemleri | Anlatma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kaos oyunu | Anlatma, Problem Çözme |
10 | Random TFS algoritması | Anlatma, Problem Çözme |
11 | Formülle tekrarlama, Yabancı çekiciler | Anlatma, Problem Çözme |
12 | Komplex tekrarlama, Julia tipinden cümlelerin ayrılması | Anlatma, Problem Çözme |
13 | Julia cümleleri | Anlatma, Problem Çözme |
14 | Benzerlik boyutu | Anlatma, Problem Çözme |
15 | Mandelbrot cümleleri | Anlatma, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hacısalihoğlu, H.Hilmi. Fraktal Geometri, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi, Matematik Bölümü.,2004. | |
2 | B. Mandelbrot, The Fractal Geometry of Nature, W. H. Freeman and Company; 1St Edition edition,1982. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |