|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RIZA GÜNAYDIN (rzgnydn@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEŞE ACAR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders ile öğrenciye, sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında iletişim kurma yeterlikleri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İletişim türlerini sınıflayabilir. |
PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İletişim sürecini açıklayabilir |
PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Yazılı, sözlü, sözsüz iletişim türlerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Örgütsel iletişimi açıklayabilir. |
PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | İletişim yeteneğini geliştirebilir. |
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İletişim süreci, yazılı ve sözlü iletişim, sözsüz iletişim, kitle iletişim araçlarıyla iletişim, biçimsel ve biçimsel olmayan iletişim. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İletişim kavramı, amaç ve özellikleri | anlatma |
| 2 | Dil, Kültür ve İletişim | anlatma, tartışma |
| 3 | İletişim Modelleri | anlatma, tartışma |
| 4 | İletişim Türleri | anlatma, soru cevap |
| 5 | Kişilerarası İletişim | anlatma, soru cevap |
| 6 | Kurum İçi İletişim | anlatma, tartışma |
| 7 | Kitle İletişim Araçları ve Türleri | anlatma, soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kurumsal İletişim | anlatma, soru cevap |
| 10 | İletişim ve Halkla İlişkiler | anlatma, soru-cevap, uygulama |
| 11 | Siyasal İletişim | anlatma, tartışma |
| 12 | Medya Okur Yazarlığı | anlatma, tartışma |
| 13 | Uluslararası İletişim | anlatma, tartışma |
| 14 | Yeni İletişim Teknolojileri | anlatma, tartışma |
| 15 | İletişim ve Etik | anlatma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Nilüfer Sezer ve Ece Karadoğan Doruk. Etkili iletişim becerileri. İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Fakültesi. | |
| 2 | Mısırlı,İ.(2013). Genel ve teknik iletişim. Detay Yayıncılık. | |
| 3 | Akbulut, E. Editör, İletişime Giriş, Atatürk Üniversitesi Yayını, Erzurum, 2017 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, internet, sunum cihazları, ses sistemi.ders kitabı. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||