|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MELİHA ŞULE AKGÜR (suleakgur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MELİHA ŞULE AKGÜR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dönüştürmeleridir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-1 Kamu veya özel sektörde çalışabilecek beceri ve donanımları kazanır. PÇ-2 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-3 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-4 Sanat Tarihinin temel problemleri hakkında açık seçik bir bilgi ve bilinç sahibi olma ve bu bilgileri zamanımızda ortaya çıkan güncel sorunlara uyarlayabilir. PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-7 Turizm alanında kültürel mirasın önemini kavrar. PÇ-8 Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar. PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-10 Kültürel mirasın yönetimi ve korunması ile ilgili temel ilkeleri, tarihsel ve kültürel bir bağlam içinde tanır. PÇ-11 Kültürel mirası koruma süreçlerini ve uygulamalarını tanımlar ve kavrar. PÇ-12 Çeşitli dini inanışlar, mitoloji, sanat tarihi, arkeoloji konularında uzmanlaşarak, bu bilgilerle bulundukları bölgeyi ve ülkeyi tanıtım görevini yapar. PÇ-13 Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-14 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. PÇ-15 Toplumsal bilinç ve etik anlayışa sahip olur. PÇ-16 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. PÇ-17 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-18 Herhangi bir konuyu anlaşılır bir şekilde sunma yeteneği kazanır. PÇ-19 Arkeolojik, doğal ve tarihi güzellikleri içeren miras kavramının anlam ve değerlerinin çokluğunu açıklar. PÇ-20 Kültürel miras yönetimi ve korunmasına ilişkin temel mevzuatı, uluslararası tüzük ve sözleşmeleri tanımlar. PÇ-21 Kültürel miras turizminde yaratıcı düşünce ve çeşitlilik yaratır, konulara güncel bir bakış getirir. PÇ-22 Kültürel mirasın anlamı ve yönetimi üzerindeki sorunlarda arabuluculuk rolünü üstlenen uzman değerlerinin ve bilgisinin kullanımının önemini kavrar. PÇ-23 Kültürel mirasın yönetimi ve korunmasındaki ulusal ve uluslararası mevzuatların ve kamu politikasının rolünü anlar. PÇ-24 Eğitim, medya ve turizm alanlarında kültürel mirasın kullanımının önemini kavrar. PÇ-25 Kültürel miras alanlarına ve tarihsel çevreye ilişkin sosyal sorunlar üzerinde yorum getirir. PÇ-26 Araştırma, sergileme, müzecilik, küratörlük gibi alanların ve sanat eserlerinin yorumlanmasında toplum katılımı konularını kavrar. PÇ-27 Kültürel miras ve bellekte iletişim teknolojilerinin önemini kavrar. PÇ-28 Kültürel miras ve turizm eğitiminde alanla ilgili yöneticilerin sorumluluklarını ve rolünü anlar. PÇ-29 Mirasın yorumlanmasında ve yönetiminde disiplinler arası çalışma anlayışının önemini kavrar. PÇ-30 Kültürel miras alanında turizm ve medyayı çevreleyen güncel konuları yorumlar. PÇ-31 Türkiye’nin kültürel mirasını tarih, arkeoloji, sosyoloji, sanat tarihi bilimleri açısından yorumlar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Alanla ilgili işletmelerde farklı departmanlarda 30 işgünü süresince uygulama çalışmalarının yapılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tezin/staj raporunun teorik çerçevesini oluşturma ve yazma. | Beceri geliştirme çalışması |
| 2 | Tezin/staj raporunun teorik çerçevesini oluşturma ve yazma. | Beceri geliştirme çalışması |
| 3 | Tezin/staj raporunun teorik çerçevesini oluşturma ve yazma. | Beceri geliştirme çalışması |
| 4 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama. Staj yapılan departman hakkında bilgi elde etme. | Beceri geliştirme çalışması |
| 5 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama. Staj yapılan departman hakkında bilgi elde etme. | Beceri geliştirme çalışması |
| 6 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama. Staj yapılan departman hakkında bilgi elde etme. | Beceri geliştirme çalışması |
| 7 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama. Staj yapılan departman hakkında bilgi elde etme. | Beceri geliştirme çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tez açısından verileri analiz etme veya stajın etkinliğini değerlendirme. | Beceri geliştirme çalışması |
| 10 | Tez açısından verileri analiz etme veya stajın etkinliğini değerlendirme. | Beceri geliştirme çalışması |
| 11 | Tez çalışmasını veya staj raporunu yazma. | Beceri geliştirme çalışması |
| 12 | Tez çalışmasını veya staj raporunu yazma. | Beceri geliştirme çalışması |
| 13 | Tez çalışmasını/staj raporunu danışmanla birlikte okuma. | Beceri geliştirme çalışması |
| 14 | Tez çalışmasını/staj raporunu danışmanla birlikte okuma. | Beceri geliştirme çalışması |
| 15 | Tezin/staj raporunun sunumu ve kabulü. | Beceri geliştirme çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| İşletmelerde kullanılan malzeme ve ekipmanlar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 2 | 1 | 40 |
| 5.Rapor | 4 | 1 | 60 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 24 | 6 | 144 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 144 | ||