|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TÜLAY AVCI TAŞKIRAN (tulayavci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜRŞAT ÖZCAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı su sporlarının temel kavramları ve turizmde yaygın olarak kullanılan su sporlarının organizasyonu hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | yüzebilir, havuzda farklı yaş guruplarına dönük animasyonlar organize edebilir |
PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Havuz aktivitelerini güvenli bir şekilde yapabilir. |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | beklenmeyen durumlar karşısında gerekli çözümü üretebilir. |
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Su animasyonları konusunda kendini geliştirebilir. |
PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| su sporları branşları, turizm sektöründe yaygın uygulamalar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Su animasyonlarına giriş, temel kavramlar, önemi | Anlatma Yöntemi |
| 2 | güvenlik kuralları ve ekipmanlar, havuz oyunları | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması |
| 3 | sığ su altı egzersizleri, güvenlik kuralları, havuz oyunları | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 4 | havuz kenarı aktiviteleri, güvenlik kuralları, havuz oyunları | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 5 | top ile oynanan oyunlar, güvenlik kuralları, havuz oyunları | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 6 | çemberlerle oynanan oyunlar, güvenlik kuralları, havuz oyunları | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 7 | malzemesiz oynanan oyunlar, güvenlik kuralları, havuz oyunları | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | kurtarma malzemeleri ve kullanımları, havuz oyunları | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 10 | kurtarma teknikleri, havuz oyunları | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 11 | çocuklar için havuz oyunları | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 12 | yetişkinler için havuz oyunları | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 13 | yaşlılar için havuz oyunları | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 14 | havuzda acil durum prosedürü, havuz oyunları | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 15 | havuz animasyonları yarışmaları | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | YÜZME TEKNİK TAKTİK PROGRAM, Dan Cross ve diğerleri | |
| 2 | karma ders notları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| havuz, yüzme eğitim materyalleri, su oyunları materyalleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 12 | 24 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 116 | ||