|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN ÖZER (osmanozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
OSMAN ÖZER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin rekreatif etkinlikler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak ve bu etkinliklere katılım konusunda farkındalık oluşturmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Serbest zamanın nasıl değerlendirileceği hakkında bilgi sahibi olur. Rekreasyon teorisi,özellikleri ve turizm arasındaki ilişki hakkında yorum yapar. Animasyon hizmetlerinin turizm sektöründeki yeri ve önemi hakkında açıklama yapar. Uygulamalı animasyon etkinliklerini gerçekleştirir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | ZAMAN, BOŞ ZAMAN VE BOŞ ZAMAN DEĞERLENDİRMEYLE İLGİLİ KAVRAMLAR | Gezi Gözlem Görüşme |
2 | REKREASYON TEORİSİ | Gezi Gözlem Görüşme |
3 | REKREASYONEL KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER | Gezi Gözlem Görüşme |
4 | REKREASYONEL KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER | Gezi Gözlem Görüşme |
5 | KENT PLANLAMASINDA REKREASYON ALANLARININ YERİ VE REKREASYON ENDÜSTRİS | Gezi Gözlem Görüşme |
6 | REKREASYON YÖNETİMİ | Gezi Gözlem Görüşme |
7 | REKREASYON EĞİTİMİ | Gezi Gözlem Görüşme |
8 | Ara Sınav | |
9 | ANİMASYON TEORİSİ | Gezi Gözlem Görüşme |
10 | ANİMASYON TEORİSİ | Gezi Gözlem Görüşme |
11 | ANİMASYON HİZMETLERİNİN YÖNETİMİ | Gezi Gözlem Görüşme |
12 | REKREASYON VE ANİMASYON ETKİNLİĞİ OLARAK GELENEKSEL KÜLTÜR CANLANDIRMASI | Gezi Gözlem Görüşme |
13 | OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLAR İÇİN DRAMA VE ANİMASYON UYGULAMALARI | Gezi Gözlem Görüşme |
14 | REKREASYON VE ANİMASYON UYGULAMALARI | Gezi Gözlem Görüşme |
15 | GRUP ETKİNLİĞİ | Gezi Gözlem Görüşme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hazar, A. (2014). Rekreasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 3 | 5 | 15 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |