|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKHAN ALKAN (gokhanalkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜRŞAT ÖZCAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı raket sporları ile ilgili temel ve ileri düzey teknikler ile bu tekniklerin uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | raket sporlarını oynayabilir |
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | raket sporlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | raket sporları ile ilgili aktiviteleri organize edebilir. |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | raket sporları sahalarını çizebilir. |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Raket sporları ile ilgili temel kavramlar, sınıflandırılması, ekipmanlar, genel güvenlik kuralları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Raket sporları genel bilgisi, en çok tercih edilen branşlar, temel kavramlar, ekipmanlar. | Anlatma Yöntemi |
2 | kort tenisi temel teknikleri, saha ve malzeme bilgisi, oyun kuralları. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
3 | kort tenisi müsabakaları. | Grup Çalışması Rapor Hazırlama Gözlem |
4 | badminton temel teknikleri, saha ve malzeme bilgisi, oyun kuralları. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
5 | badminton egzersizleri. | Grup Çalışması Rapor Hazırlama Gözlem |
6 | masa tenisi temel teknikleri, saha ve malzeme bilgisi, oyun kuralları. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
7 | masa tenisi egzersizleri | Grup Çalışması Rapor Hazırlama Gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | duvar tenisi temel teknikleri, saha ve malzeme bilgisi, oyun kuralları. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
10 | duvar tenisi egzersizleri | Grup Çalışması Rapor Hazırlama Gözlem |
11 | Plaj tenisi temel teknikleri, saha ve malzeme bilgisi, oyun kuralları. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
12 | Speedminton temel teknikleri, saha ve malzeme bilgisi, oyun kuralları. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
13 | Lacrosse temel teknikleri, saha ve malzeme bilgisi, oyun kuralları. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
14 | Pickleball temel teknikleri, saha ve malzeme bilgisi, oyun kuralları. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
15 | Okulda raket sporları müsabakaları. | takım çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tennis, Clive Gifford | |
2 | Masa Tenisi, Güven Erdil | |
3 | Okullarda ve kulüplerde badminton, Rasim Kale | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
toplar, raketler, ağlar, antrenman alanları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 82 |