|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKHAN ALKAN (gokhanalkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜRŞAT ÖZCAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı raket sporları ile ilgili temel ve ileri düzey teknikler ile bu tekniklerin uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | raket sporlarını oynayabilir |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır. PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | raket sporlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-3 Turizm İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir. PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | raket sporları ile ilgili aktiviteleri organize edebilir. |
PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır. PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Raket sporları ile ilgili temel kavramlar, sınıflandırılması, ekipman, genel güvenlik kuralları, antrenman yöntemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Raket sporlarına genel bir bakış, dünyada ve Türkiye'de raket sporlarının tarihi ve gelişimi | Anlatma Yöntemi |
2 | raket sporlarının genel prensipleri, branşlar arasındaki benzerlik ve farklılıklar tenis temel teknikleri | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | raket sporlarında en çok karşılaşılan kazalar, sakatlıklar ve önleyici tedbirler | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | raket sporlarında personel ve saha organizasyonu, | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | duvar tenisi temel teknikleri ve ilgili oyunlar | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | masa tenisi temel teknikleri ve ilgili oyunlar | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | badminton tenisi temel teknikleri ve ilgili oyunlar | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | duvar tenisi temel teknikleri ve ilgili oyunlar | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Speedminton temel teknikleri ve ilgili oyunlar | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Lacrosse temel teknikleri ve ilgili oyunlar | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Pickleball temel teknikleri ve ilgili oyunlar | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | raket sporları sahalarında oynatılabilecek çocuk oyunları | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | raket sporları sahalarında oynatılabilecek yetişkin oyunları | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | raket sporları sahalarında oynatılabilecek 3. yaş gurubu oyunları | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tennis, Clive Gifford | |
2 | Masa Tenisi, Güven Erdil | |
3 | Okullarda ve kulüplerde badminton, Rasim Kale | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
toplar, raketler, ağlar, antrenman alanları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |