|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKHAN ALKAN (gokhanalkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜRŞAT ÖZCAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, atlı sporlarla ilgili temel kavramlara, biniciliğin temel davranışlarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | atlı sporlar ile ilgili kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | at dotatımlarını bilip kullanabilir |
PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | at bakımı yapabilir. |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | at binebilir |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
at ve binicilik tarihi, temel kavramlar, temel binicilik becerileri, at donatımı ve at bakımı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | At ve Binicilik ile ilgili temel kavramlar, Olimpik Binicilik Spor Dalları, At terbiyesi'ne giriş, Ata yaklaşma, At Binme ve İnme çalışmaları | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | At Sağlığı Bakımı, Donatım Bilgisi, At Kapatma, At ile iletişim kurmak, temel uyarı ve yardımlar, dizgin, ağırlık ve baldır kullanımı | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Adi süratli'de biniş, Hafif süratlide biniş, Hafif süratli'de doğru ayakta biniş. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | adeta'dan süratliye, süratli'den adetaya geçişler, Adeta ve Süratli'de yan değiştirmeler | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Dörtnal biniş. Sürüş ve alıkoyma, | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | adeta, süratli ve dörtnal arasında geçişler. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | At'ı Çılbır'da çalıştırma. Biniciyi Çılbırda çalıştırma, | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Engel oturuşu, yer sırığı çalışması süratlide yer sırığı çalışmaları | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | süratlide cimnastik çalışmaları, süratlide engel atlama | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | süratlide cimnastik çalışmaları, süratlide engel atlama | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | dörnalda cimnastik çalışmaları dörtnal'da küçük engel atlama | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | dörnalda cimnastik çalışmaları dörtnal'da küçük engel atlama | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | dörtnal'da ardışık iki engeli atlama | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | dörtnal'da kısa parkur çalışmaları | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dr. Ali Fuat ÜNVER, BİNİCİLİK SPORUNDA DOĞRU OTURUŞ, UYARI VE YARDIMLARIN BİNİCİLİK HİSSİYATININ GELİŞİMİNE ETKİLERİ | |
2 | ÖZKAN TEMURLENK, BİNİCİ EĞİTİMİ 1 - AT TERBİYESİ BİNİŞİ | |
3 | ÖZKAN TEMURLENK, BİNİCİ EĞİTİMİ 2 - ENGEL ATLAMA BİNİŞİ | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
At, At donatımı, eğitim malzemeleri, at çalışma alanı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 98 |