|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKHAN ALKAN (gokhanalkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TÜLAY AVCI TAŞKIRAN, GÖKHAN ALKAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eğlence hizmetleri departmanında konuk tipine, tesis özelliklerine ve işletmenin marka katkısına göre aktivite programı hazırlayabilme konusunda bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turizm işletmelerinde spor ve oyun aktiviteleri uygulayabilir |
PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | spor ve oyun etkinlikleri planlayabilir |
PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | spor ve oyun etkinliklerinde lider olabilir |
PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Macera aktiviteleri, Sanatsal ve kültürel aktiviteler, Eğitsel rekreasyon aktiviteleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dünyada ve Türkiye'de spor ve oyun kavramlarının gelişimi | sözlü anlatım ve uygulama |
2 | spor ve oyunun çeşitlendirilmesi | sözlü anlatım ve uygulama |
3 | gündüz aktiviteleri olarak; spor ve oyun türleri | sözlü anlatım ve uygulama |
4 | spor ve oyun planlaması | sözlü anlatım ve uygulama |
5 | spor ve oyun yönetimi | sözlü anlatım ve uygulama |
6 | spor ve oyun liderliği | sözlü anlatım ve uygulama |
7 | spor ve oyun pazarlaması | sözlü anlatım ve uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | kapalı alanlarda spor ve oyun | sözlü anlatım ve uygulama |
10 | açık alanlarda spor ve oyun | sözlü anlatım ve uygulama |
11 | plaj sporları ve oyunları | sözlü anlatım ve uygulama |
12 | geleneksel sporlar | sözlü anlatım ve uygulama |
13 | geleneksel oyunlar | sözlü anlatım ve uygulama |
14 | örnek uygulamalar | sözlü anlatım ve uygulama |
15 | örnek uygulamalar | sözlü anlatım ve uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar yazılım ve donanımları, internet ortamı, televizyon, VCD, DVD, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 1 | 10 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |