Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / TA218 - TURİZM ANİMASYONU

Kodu: TA218 Adı: MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM ANİMASYONU
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÜLHAN SÖZBİLEN (gulhansozbilen@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MEHMET ÇONTU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere müşteri tutma, kazanma, müşteri ilişkilerini ölçme gibi müşteri ile ilgili kavramları öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Değişen pazarlama anlayışı içinde, müşterinin önemini açıklayabilir. PÇ-3 Turizm İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir.
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Müşteri kazanma, kazanılan müşterinin elde tutulması, kaybedilen müşterinin yeniden kazanılmasını bilir. PÇ-3 Turizm İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir.
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Müşteri ilişkilerinin, işletme yönetimini, çalışanlar ve müşteriler açısından ele alıp açıklayabilir. PÇ-3 Turizm İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir.
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Mikro konulardan makro konulara doğru ilerleyen dersin kapsamında, tüketicinin algılaması, öğrenmesi, motivasyonu, kişilik ve hayat tarzı, tutumları, kimlik tanımlaması, karar mekanizmaları, toplumsal ve kültürel etkileşimleri gibi konular işlenir. Tüketimin alışveriş öncesi, sırası ve sonrası boyutlarına bakılır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Müşteri İlişkileri Yönetimi’nin Ortaya Çıkışı, Yeni Ekonomide Müşteri Çeşitleri ve Evreleri Anlatma Yöntemi
2 Müşteri İlişkileri Kavramı Ve Özellikleri Anlatma Yöntemi
3 Müşteri İlişkilerinde Yeni Boyutlar, Müşteri İlişkileri Yönetiminde Veri Madenciliği Anlatma Yöntemi
4 Müşteri İçin Değer Yaratma, Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları, Yenilikleri ve Yararları Anlatma Yöntemi
5 Müşteri İçin Değer Yaratma, Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları, Yenilikleri ve Yararları Anlatma Yöntemi
6 Müşterilerle İletişim Reaktif Yaklaşım - Proaktif Yaklaşım Anlatma Yöntemi
7 Müşteri Hizmetleri: Müşteri Hizmetleri Kavramı, Hizmet Kalitesi Ve Müşteri Hizmet Sistemleri Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Müşteriyi Kazanma Ve Elde Tutma Stratejileri Anlatma Yöntemi
10 Müşteri İlişkileri Yönetiminin 5 Bölgesi Anlatma Yöntemi
11 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Tetikleyici Unsurları Anlatma Yöntemi
12 Müşteri İlişkileri Yönetimi Projelerinin Başarılı Olabilmesi İçin Gerekli İş İhtiyaçlarının Belirlenmesi Anlatma Yöntemi
13 Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi Anlatma Yöntemi
14 Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları Anlatma Yöntemi
15 Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 avuz Odabaşı, Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2010
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 4 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 4 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 6 24
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 4 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90