|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZER SORGUN (ssorgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Graf spectrasını tanıtarak ileenerji ilgili konuları kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Graf enerjilerine giriş ve diğer matematiksel bağlantılar, Grafların karakteristik polinomu, Toplam pi-elektron ve Hückel Teorisine bakış, Coulson integral tipi formüller, Enerjiye göre extrem graflar, Hiperenerjik graphs | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Graf enerjilerine giriş ve diğer matematiksel bağlantılar | Anlatma Yöntemi |
2 | Grafların karakteristik polinomu | Anlatma Yöntemi |
3 | Toplam pi-elektron ve Hückel Teorisine bakış | Anlatma Yöntemi |
4 | Coulson integral tipi formüller | Anlatma Yöntemi |
5 | Spektral moment ve karşılaştırmaları | Anlatma Yöntemi |
6 | Graf işlemleri | Anlatma Yöntemi |
7 | Genel graflar için sınırlar | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İki parçalı graflar için sınırlar | Anlatma Yöntemi |
10 | Düzenli graflar için sınırlar | Anlatma Yöntemi |
11 | Rastgele iki parçalı grafların enerjisi | Anlatma Yöntemi |
12 | Rastgele iki parçalı grafların enerjisi | Anlatma Yöntemi |
13 | Maksimum dereceli ağaçların maksimal enerjisi | Anlatma Yöntemi |
14 | Maksimum dereceli ağaçların maksimal enerjisi | Anlatma Yöntemi |
15 | Minimal enerji | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | An introduction to the theory of Graph Spectra, D.Cvetkovic,P.Rowlinson and S.Simic, London Mathematical Society Student Text 75, Cambridge Uni.Press,2010. | |
2 | Graph energy, X.Li,Y.,Shi, I.Gutman, Springer,2012. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 7 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | 14 | 2 | 10 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 7 | 21 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 7 | 21 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 192 |