|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MATEMATİK (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEZER SORGUN (ssorgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Graf spectrasını tanıtarak ileenerji ilgili konuları kavratmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Graf enerjilerine giriş ve diğer matematiksel bağlantılar, Grafların karakteristik polinomu, Toplam pi-elektron ve Hückel Teorisine bakış, Coulson integral tipi formüller, Enerjiye göre extrem graflar, Hiperenerjik graphs | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Graf enerjilerine giriş ve diğer matematiksel bağlantılar | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Grafların karakteristik polinomu | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Toplam pi-elektron ve Hückel Teorisine bakış | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Coulson integral tipi formüller | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Spektral moment ve karşılaştırmaları | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Graf işlemleri | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Genel graflar için sınırlar | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İki parçalı graflar için sınırlar | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Düzenli graflar için sınırlar | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Rastgele iki parçalı grafların enerjisi | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Rastgele iki parçalı grafların enerjisi | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Maksimum dereceli ağaçların maksimal enerjisi | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Maksimum dereceli ağaçların maksimal enerjisi | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Minimal enerji | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | An introduction to the theory of Graph Spectra, D.Cvetkovic,P.Rowlinson and S.Simic, London Mathematical Society Student Text 75, Cambridge Uni.Press,2010. | |
| 2 | Graph energy, X.Li,Y.,Shi, I.Gutman, Springer,2012. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitapları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 7 | 2 | 10 |
| 8.Dönem Ödevi | 14 | 2 | 10 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 7 | 21 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 7 | 21 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 192 | ||