|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ŞENOL (msenol@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-2 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde matematik bilgilerini ekleyerek, matematiğin tüm yönlerini kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-3 Matematikteki güncel konulara hakim olur. Analiz ve cebir alanın da yeni teorik ve uygulamalı konuları kavrar. PÇ-11 Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. PÇ-15 Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Başlangıç değer problemleri. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
2 | Doğrusal çok adımlı yöntemler. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
3 | Piccard’ın ardışık yaklaşım yöntemi. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
4 | Taylor serileri yöntemi, Euler ve modifiye Euler yöntemi. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
5 | Çok adımlı yöntemler: Tahminci düzeltici yöntemler, Milne yöntemi, Adams-Moulton yöntemi, Adams Bashforth yöntemi. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
6 | Sınır değer problemleri. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
7 | Sınır değer problemleri. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Denklem sistemleri ve yüksek mertebeden denklemler. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
10 | Denklem sistemleri ve yüksek mertebeden denklemler. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
11 | Doğrusal Sınır değer problemleri. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
12 | Sonlu Fark Yöntemleri. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
13 | Sonlu Fark Yöntemleri. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
14 | Yakınsama kriterleri, Hatalar ve hata yayılımı. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
15 | Stiff denklemler. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | The Numerical Solution of Ordinary and Partial Differential Equations, Granville Sewell, John Wiley & Sons, 2005. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |