Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MAT675 - MATEMATİK (DOKTORA)

Kodu: MAT675 Adı: ADİ VE KISMİ DİF. DENKLMELER İÇİN NÜMERİK METODLAR I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MATEMATİK (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET ŞENOL (msenol@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-1 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-2 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde matematik bilgilerini ekleyerek, matematiğin tüm yönlerini kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir.
PÇ-3 Matematikteki güncel konulara hakim olur. Analiz ve cebir alanın da yeni teorik ve uygulamalı konuları kavrar.
PÇ-11 Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme.
PÇ-15 Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Başlangıç değer problemleri. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
2 Doğrusal çok adımlı yöntemler. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
3 Piccard’ın ardışık yaklaşım yöntemi. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
4 Taylor serileri yöntemi, Euler ve modifiye Euler yöntemi. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
5 Çok adımlı yöntemler: Tahminci düzeltici yöntemler, Milne yöntemi, Adams-Moulton yöntemi, Adams Bashforth yöntemi. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
6 Sınır değer problemleri. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
7 Sınır değer problemleri. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
8 Ara Sınav
9 Denklem sistemleri ve yüksek mertebeden denklemler. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
10 Denklem sistemleri ve yüksek mertebeden denklemler. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
11 Doğrusal Sınır değer problemleri. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
12 Sonlu Fark Yöntemleri. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
13 Sonlu Fark Yöntemleri. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
14 Yakınsama kriterleri, Hatalar ve hata yayılımı. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
15 Stiff denklemler. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 The Numerical Solution of Ordinary and Partial Differential Equations, Granville Sewell, John Wiley & Sons, 2005.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 14 84
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 2 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 2 16
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 190