Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MAT513 - MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MAT513 Adı: GRAF MATRİSLERİ I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HATİCE TOPCU (hatice.kamit@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sıralama teorisi matematikte önemli bir yer tuttuğunu göstermek, ve lineer cebir ve grup teorisinde edinilen bilgiler sıralamalarla diagramlaştırıldığında çok daha iyi kavrandığını kafes teorisiyle göstermektir

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Farklı cebirsel kavramları ve yapıları anlayabilme ve yorumlayabilme. PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme.
PÇ-4 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Problem üretme ve çözme becerilerini geliştirebilme. PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme.
PÇ-4 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Daha sonra alınacak cebir derslerini kavrayabilme becerisini geliştirebilme. PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme.
PÇ-4 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme.
PÇ-5 Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme)
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sıralı Kümeler, diagramlar, aşağı-kümeler, yukarı-kümeler; Kafeslerin sıralı küme ve cebirsel açıdan tanımı; Kafeslerin çarpımı, homomorfizmalar, zincir koşulları, tam kafesler; Modüler, dağılmalı kafesler; Sonlu kafeslerin gösterilimi; Kongrüanslar; Galois bağlantıları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sıralı Kümeler Anlatım
2 Diagramlar, aşağı-kümeler, yukarı-kümeler Anlatım
3 Kafeslerin sıralı küme ve cebirsel açıdan tanımı Anlatım
4 Kafeslerin sıralı küme ve cebirsel açıdan tanımı Anlatım
5 Kafeslerin çarpımı, homomorfizmalar Anlatım
6 Kafeslerin çarpımı, homomorfizmalar Anlatım
7 Zincir koşulları, Tam kafesler Anlatım
8 Ara Sınav
9 Modüler, dağılmalı kafesler Anlatım
10 Modüler, dağılmalı kafesler Anlatım
11 Sonlu kafeslerin gösterilimi Anlatım
12 Sonlu kafeslerin gösterilimi Anlatım
13 Kongrüanslar Anlatım
14 Kongrüanslar Anlatım
15 Galois bağlantıları Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Burris, S. and Sankappanavar, H. P., “A Course in Universal Algebra”; Springer-Verlag New York, (1981).
2 Davey, B. A. and Priestley, H. A.; “Introduction to Lattices and Order”; Cambridge University Press; (2002).
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 14 70
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180