|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HATİCE TOPCU (hatice.kamit@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı sıralama teorisi matematikte önemli bir yer tuttuğunu göstermek, ve lineer cebir ve grup teorisinde edinilen bilgiler sıralamalarla diagramlaştırıldığında çok daha iyi kavrandığını kafes teorisiyle göstermektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Farklı cebirsel kavramları ve yapıları anlayabilme ve yorumlayabilme. |
PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. PÇ-4 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Problem üretme ve çözme becerilerini geliştirebilme. |
PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. PÇ-4 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Daha sonra alınacak cebir derslerini kavrayabilme becerisini geliştirebilme. |
PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. PÇ-4 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme. PÇ-5 Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sıralı Kümeler, diagramlar, aşağı-kümeler, yukarı-kümeler; Kafeslerin sıralı küme ve cebirsel açıdan tanımı; Kafeslerin çarpımı, homomorfizmalar, zincir koşulları, tam kafesler; Modüler, dağılmalı kafesler; Sonlu kafeslerin gösterilimi; Kongrüanslar; Galois bağlantıları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sıralı Kümeler | Anlatım |
2 | Diagramlar, aşağı-kümeler, yukarı-kümeler | Anlatım |
3 | Kafeslerin sıralı küme ve cebirsel açıdan tanımı | Anlatım |
4 | Kafeslerin sıralı küme ve cebirsel açıdan tanımı | Anlatım |
5 | Kafeslerin çarpımı, homomorfizmalar | Anlatım |
6 | Kafeslerin çarpımı, homomorfizmalar | Anlatım |
7 | Zincir koşulları, Tam kafesler | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Modüler, dağılmalı kafesler | Anlatım |
10 | Modüler, dağılmalı kafesler | Anlatım |
11 | Sonlu kafeslerin gösterilimi | Anlatım |
12 | Sonlu kafeslerin gösterilimi | Anlatım |
13 | Kongrüanslar | Anlatım |
14 | Kongrüanslar | Anlatım |
15 | Galois bağlantıları | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Burris, S. and Sankappanavar, H. P., “A Course in Universal Algebra”; Springer-Verlag New York, (1981). | |
2 | Davey, B. A. and Priestley, H. A.; “Introduction to Lattices and Order”; Cambridge University Press; (2002). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |