|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SAMED ÖZKAN (ozkans@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, cebirsel topolojinin bazı temel kavramlarını öğretmek, matematiksel düşünme ve yorum yapma yeteneği kazandırmak, yüksek lisans eğitimlerinde gerekli olan temel bilgi ve becerileri kazanmalarına yardımcı olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Homotopi, konvekslik, büzülebilirlik, eğrisel irtibatlılık kavramlarını öğrenir, örnekler verebilir. |
PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. PÇ-4 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme. PÇ-5 Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Temel grup, serbest (free) grup, örtü uzayı ve evrensel örtü uzayı kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. PÇ-4 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme. PÇ-5 Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bazı Temel Cebirsel ve Topolojik Kavramlar, Bölüm Uzayları ve Örnekler, Özdeşlik (İdentification) Uzaylar, Homotopiler, Konvekslik ve Büzülebilirlik, Eğriler ve Eğrisel İrtibatlılık, Temel Gruplar, Serbest (Free) Gruplar, Örtü Uzayları, Evrensel Örtü Uzayları, Örtü Uzaylarının Temel Grubu, Örtü Uzayları İçin Varlık Teoremi, Homotopi Grupları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bazı Temel Cebirsel Kavramlar | Anlatım |
2 | Bazı Temel Topolojik Kavramlar | Anlatım |
3 | Bölüm Uzayları ve Örnekler | Anlatım |
4 | Özdeşlik (İdentification) Uzaylar | Anlatım |
5 | Homotopiler | Anlatım |
6 | Konvekslik ve Büzülebilirlik | Anlatım |
7 | Eğriler ve Eğrisel İrtibatlılık | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Temel Gruplar | Anlatım |
10 | Serbest (Free) Gruplar | Anlatım |
11 | Örtü Uzayları | Anlatım |
12 | Evrensel Örtü Uzayları | Anlatım |
13 | Örtü Uzaylarının Temel Grubu | Anlatım |
14 | Örtü Uzayları İçin Varlık Teoremi | Anlatım |
15 | Homotopi Grupları | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | O. Mucuk, Topoloji ve Kategori, Nobel Yayın, Ankara, 2010. | |
2 | J. J. Rotman, An Introduction to Algebraic Topology, Springer-Verlag, 1988. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |