|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CESUR PEHLEVAN (cesurpehlevan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin temel amacı kültürel mirasın sergilenmesinin planlanması, sit alanları, sergi alanları ve kültürel miras alanlarında ziyaretçilere yönelik sergileme ve sunum tekniklerinin tanımlanması, kuratörlük çalışmalarının ilkesel boyutlarının saptanmasıdır. Tarihi ve modern mimarinin sergileme ve tasarım tekniklerine etkisi, kültürel, kentsel ve arkeolojik mirasın korunmasında sergileme politikalarının belirlenmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kültürel miras hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Kültürel mirasın korunması için yaklaşımlar geliştirebilir. |
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kültürel mirasın korunmasıyla ilgili mevzuatı bilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-12 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Kültürel miras alanlarında sergileme yöntemlerini bilir. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kültürel mirasın sergilenmesinin planlanması, sit alanları, sergi alanları ve kültürel miras alanlarında ziyaretçilere yönelik sergileme ve sunum tekniklerinin tanımlanması, kuratörlük çalışmalarının ilkesel boyutlarının saptanmasıdır. Tarihi ve modern mimarinin sergileme ve tasarım tekniklerine etkisi, kültürel, kentsel ve arkeolojik mirasın korunmasında sergileme politikalarının belirlenmesidir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse ilişkin temel kavramlar | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
2 | Kültürel miras alanları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
3 | Kültürel miras alanları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
4 | Kültürel mirasa ilişkin mevzuat | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
5 | Kültürel mirasa ilişkin mevzuat | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
6 | Sergileme yöntemleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
7 | Değerlendirme | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
10 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
11 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
12 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
13 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
14 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
15 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Adorno W., Theodor, (2008/3. Baskı), Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İletişim Yay., (Çev.: N.Ünler, M.Tüzel, E.Gen), Ankara. | |
2 | Çelik, Ş.A. (2011), Kültür Endüstrisi, Literatür Yay. İstanbul. | |
3 | Özdemir, N. (2012). Kültür ekonomisi ve yönetimi (seçki). Ankara: Hacettepe Yayıncılık. | |
4 | Özdemir, N. (2017). Kültür bilimi ve yönetimi. Ankara: Grafiker. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 7 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 6 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |