|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders, temel olarak “sanat” ve özelde de “edebiyat”ın bir kültür endüstrisi olarak yeniden düzenlenmesine ve bunun hikâyesine odaklanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kültür endüstrisi kavramını tanımlar |
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kültür endüstrileri hakkında yeni yaklaşımlar geliştirir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kültür endüstrileri ve edebi üretim üzerine tartışır. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-12 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders, temel olarak “sanat” ve özelde de “edebiyat”ın bir kültür endüstrisi olarak yeniden düzenlenmesine ve bunun hikâyesine odaklanmaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kültür | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 2 | Kültür endüstrisi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 3 | Kültür endüstrisi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 4 | Mukayeseli kültür çalışmaları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 5 | Mukayeseli kültür çalışmaları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 6 | Kültür endüstrisinin edebi üretime etkisi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 7 | Kültür endüstrisinin edebi üretime etkisi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kültür endüstrisinin edebi üretime etkisi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 10 | Kültür endüstrisinin edebi üretime etkisi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 11 | Öğrencilerin çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 12 | Öğrencilerin çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 13 | Öğrencilerin çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 14 | Öğrencilerin çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 15 | Öğrencilerin çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Özdemir, N. (2012). Kültür ekonomisi ve yönetimi (seçki). Ankara: Hacettepe Yayıncılık. | |
| 2 | Özdemir, N. (2017). Kültür bilimi ve yönetimi. Ankara: Grafiker. | |
| 3 | Adorno W., Theodor, (2008/3. Baskı), Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İletişim Yay., (Çev.: N.Ünler, M.Tüzel, E.Gen), Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 7 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 6 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||