|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ADEM ÖGER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye'de kültürün ekonomi ve yönetim alanlarıyla ilişkisinin uluslararası kültürel ekonomik yaklaşım ve verilerden de yararlanılarak çeşitli açılardan incelenmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kültür ekonomisinin ne olduğunu kavrar. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kültür ekonomisinin ülke ekonomisine katkısı hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kültürün ekonomi ve yönetim alanlarıyla ilişkisini uluslararası kültürel ekonomik yaklaşım ve verilerden de yararlanarak çeşitli açılardan inceler. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kültür ekonomisi ve endüstrileri, Avrupa Birliği kültür ekonomisi, kültürel miras yönetimi, UNESCO kültürel miras sözleşme ve yaklaşımları, tüketim kültürü, kültürel ekonomik rekabet, coğrafi işaretler, fikri mülkiyet, kent markaları, kültürel ekonomik tescil, İstanbul'un kültür ekonomisi ve yönetimi, kültürel imge araştırmaları, kentlerin gezgin imgeleri ve ulaşım sektörü, kent müzeleri, hediye, medya, turistik halı çiftlikleri, kültür turizmi, edebiyat ile ekonomi ve turizm ilişkisi, reklamcılık sektörü ve Karagöz, kültürel ekonomik imge olarak Yunus Emre ve Nasreddin Hoca, Türk Dünyası kültür ekonomisi ve turizmi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür ekonomisi ve Endüstrileri ile Kültürel Miras Yönetimi İlişkisi | Anlatma Tartışma Yöntemi |
2 | Kültür-Tüketim İlişkisi ve Kültür Ekonomisi | Anlatma Tartışma Yöntemi |
3 | Osmanlı Tüketim Kültürü | Anlatma Tartışma Yöntemi |
4 | Kültürel Ekonomik rekabet Açısından Coğrafi Tescil, Fikri Mülkiyet ve Marka Yaratmanın Önemi | Anlatma Tartışma Yöntemi |
5 | İstanbul’un Kültür Ekonomisi ve Yönetimi | Anlatma Tartışma Yöntemi |
6 | Kültürel İmge Araştırmaları | Anlatma Tartışma Yöntemi |
7 | Kent Kültürü, Yerel Medya ve Kültür Ekonomisi | Anlatma Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültür Ekonomisi ve Tarihî Şahsiyetler | Anlatma Tartışma Yöntemi |
10 | Kültür Ekonomisi ve Tarihî Şahsiyetler | Anlatma Tartışma Yöntemi |
11 | Kültür Turizmi | Anlatma Tartışma Yöntemi |
12 | Edebiyat ve Ekonomi | Anlatma Tartışma Yöntemi |
13 | Kültür Ekonomisi ve Türk Dünyası | Anlatma Tartışma Yöntemi |
14 | Türk Dünyası Kültür Turizmi | Anlatma Tartışma Yöntemi |
15 | Türk Dünyasının Kalkınması Açısından Kültür Ekonomisinin Önemi | Anlatma Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nebi Özdemir, Kültür Ekonomisi ve Yönetimi Seçki, Hacettepe, Ankara, 2012. | |
2 | Adorno, Theodor W., Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, İletişim Yay., İstanbul 2002. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 6 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 7 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |