|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞENAY MANTAŞ (senaymantas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Coğrafya ile turizm arasındali ilişkiyi kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turizmin tanımını yapar. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Turizm faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Turizmin ülke ve dünya ekonomisine etkilerini tartışır. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Teorik bilgisini alana uygulayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Derste turizmin tanımı, sınıflandırılması, turizm faaliyetleri, neden yapıldığı, ülke ve dünya ekonomisine etkileri, turizm çeşitleri gibi konular incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Turizm, turist kavramı, turizm-coğrafya ilişkisi. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
2 | Dünyada turizmin gelişiminin açıklanması. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
3 | Turizmi etkileyen faktörler. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
4 | Turizmde çekicilikler ve coğrafya. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
5 | Turistik çekicilikler ve turizm türleri. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
6 | Turizm ulaştırması, | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
7 | Turizmde konaklama ve hizmetler. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Turizm potansiyelinin saptanması ve turizm projeleri. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
10 | Turizmin sınıflandırılması ve geleneksel turizm anlayışı. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
11 | Yeni turizm türleri ve yaklaşımları. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
12 | Kültür turizmi ve coğrafya ilişkisi. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
13 | Kültür turizmi etkileri: ulusal ve uluslararası örnekler. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
14 | Turizm- Doğal miras ve koruma. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
15 | Turizm-kültür mirası ve koruma. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | AYDIN, İsmet. 1990: Açıklamalı Turizm Terimler Sözlüğü. | |
2 | ÖZGÜÇ, N. 1998: “Turizm Coğrafyası”. Çantay Kitabevi | |
3 | BAHAR, O. VE KOZAK, M. 2005: Küreselleşme Sürecinde Uluslararası Turizm ve Rekabet Edebilirlik. Detay Yayıncılık, Ankara. | |
4 | BUTTLER, R, W. 1991: “Tourism Environment and Sustainable Development, Environmental Conversation. V:18, N3, P: 201-209 | |
5 | TİMOTHY D. J. VE BOYD S. W. 2003: Heritage Tourism. Harlow: Printice Hall. | |
6 | KOZAK N., KOZAK M. VE KOZAK M. 2000: Genel Turizm İlkeler ve Kavramlar. Ankara: Detay Yayıncılık | |
7 | OLALI, H., 1990. Turizm Politikası ve Planlaması. İşletme Fakültesi Yayın No: 228, İşletme İktisadi Enstitüsü Yayın No: 122, İstanbul. | |
8 | ÖZTÜRK, Y ve YAZICIOGLU, I. 2002: Gelismekte Olan Ülkeler için Alternatifurizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Bir Çalısma, Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim İktisadi Enstitüsü Yayın No: 122, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 6 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 7 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |