|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YENER BEKTAŞ (yenerbektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RECEP TEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Genç bilim adamlarına ulusal ve uluslararası dergilerde yayın yapmayı özendirecek ve güvenle yazıp konuşmayı sağlayacak beceriyi sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Genç bilim adamlarına ulusal ve uluslararası dergilerde yayın yapmayı özendirecek ve güvenle yazıp konuşmayı sağlayacak beceriyi sağlamak. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genel bir mantık silsilesi içindebilgi takdim kalıbına ek olarak birtakım alışkanlık ve kurallardan oluşur. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel sunum nedir? | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
2 | Bilimsel sunum nasıl hazırlanır? | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
3 | Yazilı metin nereye ve nasıl sunulur? | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
4 | Bir konferans metni nasıl sunulur? | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
5 | Bir makale sözlü olarak nasıl sunulur? | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
6 | Bir makale sözlü olarak nasıl sunulur? | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
7 | Yazılı metinle ilgili değerlendirme nasıl yapılır? | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tartışma nasıl yazılır? | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
10 | Kişisel bir özet nasıl yapılır? | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
11 | Etkin bir tablo nasıl yapılır? | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
12 | Kaynaklara nasıl atıf yapılır? | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
13 | Yazımda Yapılan hatalar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
14 | Uzak durulacak kelime ve ifadeler | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
15 | Kabul edilmiş kısaltmalar ve semboller | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Robert A. Day, Bilmsel Bir Makale Nasıl Yazılır?, Tubitak Yay., /. Baskı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Makale, bilgisayar, projeksyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 7 | 49 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 178 |