|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YENER BEKTAŞ (yenerbektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Anabilim Dalında hazırlanacak yüksek lisans tezi için gerekli bilimsel çalışma ve yöntemi öğretmek, elde edilen verileri sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayıp değerlendirme konusunda beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bir araştırma projesini yürütme sürecini açıklar. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Kültürel Miras ve Kültür Yönetimi alanında bir tez yazar ve sunar. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Elde ettiği sonuçları bilimsel olarak paylaşır. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hazırlayacağı tez konusunda veri toplama ve toplanan verileri değerlendirerek bilimsel yöntem ile tez yazımını gerçekleştirmek | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tez konusu belirleme | Kaynak Tarama Gözlem Görüşme Soru Cevap |
2 | Tez konusu üzerinde değerlendirme | Kaynak Tarama Gözlem Görüşme Soru Cevap |
3 | Metot konusunu belirleme | Kaynak Tarama Gözlem Görüşme Soru Cevap |
4 | Konuyla ilgili yapılan diğer çalışmaları araştırma | Kaynak Tarama Gözlem Görüşme Soru Cevap |
5 | Konuyla ilgili yapılan diğer çalışmaları araştırma | Kaynak Tarama Gözlem Görüşme Soru Cevap |
6 | Literatür tarama | Kaynak Tarama Gözlem Görüşme Soru Cevap |
7 | Literatür tarama | Kaynak Tarama Gözlem Görüşme Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Literatür tarama | Kaynak Tarama Gözlem Görüşme Soru Cevap |
10 | Literatür tarama | Kaynak Tarama Gözlem Görüşme Soru Cevap |
11 | Tez ile ilgili çalışmaların değerlendirilmesi | Kaynak Tarama Gözlem Görüşme Soru Cevap |
12 | Tez ile ilgili çalışmaların değerlendirilmesi | Kaynak Tarama Gözlem Görüşme Soru Cevap |
13 | Tez ile ilgili çalışmaların değerlendirilmesi | Kaynak Tarama Gözlem Görüşme Soru Cevap |
14 | Tez ile ilgili çalışmaların değerlendirilmesi | Kaynak Tarama Gözlem Görüşme Soru Cevap |
15 | Tez ile ilgili çalışmaların değerlendirilmesi | Kaynak Tarama Gözlem Görüşme Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
2 | Prof.Dr. Aziz, Aysel, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Ankara, 2008 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 16 | 1 | 60 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 15 | 150 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 15 | 105 |
c) Performans Ödevi | 24 | 10 | 240 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 20 | 10 | 200 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 723 |