|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HANİFE ÖZBAY (hanifeozbay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sucul ortamlarda ışığın varlığı ve fotosenteze etkilerinin aktarılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sucul ortamlarda ışık ve fotosentez hakkında temel bilgileri söyleyebilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İlgili alanlarda deneysel çalışmalar yapabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | 3. Analitik yöntemlerle problemleri çözebilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İlgili alanlarda pekçok bilgiyi uygulayabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-7 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Giriş; Işığın özellikleri; Radyasyonun özellikleri;Optik özellikler;Optik derinlik;Işın transfer teorisi; Güneş radyasyonu;Güneş ışığının günlük değişimi;Güneş ışığının mevsim ve enlemlere bağlı değişimi; Sucul ortamlarda ışık emilimi; Sualtı ışığının özellikleri; Sucul ortamlarda uzaktan algılama;Sucul ortamlarda fotosentez;Su bitkilerinde ışık yakalama;Su bitkilerinin sualtı ışığına etkileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatım |
2 | Işığın özellikleri | Anlatım |
3 | Radyasyonun özellikleri | Anlatım |
4 | Optik özellikler | Anlatım |
5 | Optik derinlik | Anlatım |
6 | Işın transfer teorisi | Anlatım |
7 | Güneş radyasyonu | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Güneş ışığının günlük değişimi | Anlatım |
10 | Güneş ışığının mevsim ve enlemlere bağlı değişimi | Anlatım |
11 | Sucul ortamlarda ışık emilimi | Anlatım |
12 | Sualtı ışığının özellikleri | Anlatım |
13 | Sucul ortamlarda uzaktan algılama | Anlatım |
14 | Sucul ortamlarda fotosentez | Anlatım |
15 | Su bitkilerinde ışık yakalama | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Light and Photosynthesis in Aquatic Ecosystems (T.O.John Kirk, 1994, Cambridge University Press) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı: Light and Photosynthesis in Aquatic Ecosystems (T.O.John Kirk, 1994, Cambridge University Press) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 13 | 39 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 5 | 60 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |