|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bentik canlıların ekosistemdeki önemini öğrenir |
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bentik canlıları ekosistem sağlığının belirlenmesi için kullanılmasını ve yorumlamayı öğrenir |
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bentos’un tanımı ve bentik bölgenin ekolojik yönden sınıflandırılması | |
2 | Bentik örnekleme yöntemleri ve laboratuvar işlemleri | |
3 | Bentik organizmaların sınıflandırılması | |
4 | Bentik formların zonlardaki dağılışı | |
5 | Bentik formların biyoekolojik özellikleri. | |
6 | Mikrobenthosu oluşturan sistematik gruplar, mikrobenthosun biyo-ekolojik özellikleri ve horizontal-vertikal dağılımı | |
7 | Makrobenthosu oluşturan sistematik gruplar, makrobenthosun biyo-ekolojik özellikleri ve horizontal-vertikal dağılımı | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Göl ve akarsularda bentik bölge canlıları ve ekosistem açısından önemleri | |
10 | Akarsularda bentik bölgenin özellikleri ve canlı toplulukları | |
11 | Bentik canlıların ekosistem içerisindeki rolleri | |
12 | Bentik Kommunite Yapıları | |
13 | Taksonomik gruplar ve indikatör türler | |
14 | Türlerin biyoekolojik isteklerine göre indikatörlük durumlarının belirlenmesi | |
15 | Biyotik İndeksler | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Biology of Benthic Organisms | |
2 | A hand book on identification of benthic organisms | |
3 | Marine Benthos: Biology, Ecosystem Functions and Environmental Impact | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7. | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 4. ve 8. | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14. | 2 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 1 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 10 | 2 | 20 |
c) Performans Ödevi | 1 | 4 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 20 | 1 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 15 | 1 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 10 | 20 |
Laboratuvar Sınavı | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |