Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Bitki çeşitliliğini, koruma bilgilerini, ekolojik ve ekonomik önemini bilir |
PÇ-
|
|
DÖÇ-2 |
Bitki çeşitliliğinin araştırılması ve tesbitini değerlendirilmesi |
PÇ-
|
|
DÖÇ-3 |
Doğadaki tehdit faktörlerini ve nesli tükenmekte olan bitki türlerini tanır |
PÇ-
|
|
DÖÇ-4 |
İklim değişikliği ve yabancı türleri bilebilir |
PÇ-
|
|
DÖÇ-5 |
Tür ve bitki topluluklarını tanır ve koruma yöntemlerini bilebilir |
PÇ-
|
|
DÖÇ-6 |
Koruma alanlarının tasnifini tanır, rolünü ve mevcut olan koruma alanları bilir |
PÇ-
|
|
DÖÇ-7 |
Alanların kurulması, izlenmesi ve yönetimi bilgisini öğrenir |
PÇ-
|
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bitki koruma ile ilgili kavramlar, bitki çeşitliliği ve nedenleri, ekosistem çeşitliliği ve anahtartürler, habitat bozulması ve bitkilere etkileri, IUCN kriterleri, endemik bitkiler, populasyon analizi, koruma yöntmeleri, ÖBA’lar, korumada farklı bakış açıları |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Korumada temel kavramlar, konular ve etik değeri |
anlatım, soru-cevap |
2 |
Bitki çeşitliliği nedir? Tür kavramları, kökeni, ekosistem çeşitliliği, anahtar türler ve kökeni, çeşitliliğinin ölçülmesi |
anlatım, soru-cevap |
3 |
Bitki çeşitliği bakımından alanlar, alanların araştırılması, bitkilerin toplanması, tayin ve sayımını |
anlatım, soru-cevap |
4 |
Bitki çeşitliliğinin değerini, çeşitliliği tehdit eden etkenleri kavrayabilir (yok olma şekilleri, doğada aşırı toplama) |
anlatım, soru-cevap |
5 |
Habitat bozulması, küresel ısınmanın bitkiler üzerine etkileri, yabancı bitkiler ve etkileri |
anlatım, soru-cevap |
6 |
IUCN kategorileri, uygulanışı ve endemik bitkileri |
anlatım, soru-cevap |
7 |
Ara Sınav |
|
8 |
Korumada taktikler; populasyon ve tür düzeyinde koruma, çevresel değişkenler ve etkileri |
anlatım, soru-cevap |
9 |
Populasyon analiz yöntemleri, habitat ve ekosistemlerin izlenmesi |
anlatım, soru-cevap |
10 |
Korumada öncelikli alanlar, ÖBA’lar (Özel koruma alanları), oluşturma ve bu alanların yönetimi |
anlatım, soru-cevap |
11 |
Biyomun Korunması, In Situ ve Ex Situ Yöntemleri (Botanik Bahçeleri, Doğa Koruma Alanları, Milli Parklar vb.) |
anlatım, soru-cevap |
12 |
Çoklu habitat kullanımı, koruma alanlarında etkinlik, kentsel ve tarım alanları |
anlatım, soru-cevap |
13 |
Sürdürülebilirlik, korumanın ulusal ve uluslar arası boyutları |
anlatım, soru-cevap |
14 |
Farklı bakış açılarının korumada önemi (ahlaki, kültürel, politik, hukuki) |
anlatım, soru-cevap |
15 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Primack, R. B., Koruma Biyolojisi, 5th ed., Sinauer Assoc., ISBN 978-0-87893-637-3, 2010. Spellerberg, I.F., Concervation Biology, Longman Grpup Ltd., 1996. (Çeviri: Ali A. Dönmez, Emel O. Dönmez, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2012) |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Sohdi, N.S & Ehrlich, P.R., Conservation Biology for All, Oxford University Press, 2010.
Primack, R. B., Essentials of Conservation Biology, 5th ed., Sinauer Assoc., ISBN 978-0-87893-637-3, 2010.
Spellerberg, I.F., Concervation Biology, Longman Grpup Ltd., 1996. |