|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RIZA GÜNAYDIN (rzgnydn@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Grafik anlatım dili ve grafik tasarımda görsel problemlerin çözüm yöntemlerini kavratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Grafik tasarım anlatım dilini kullanabilir |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Kavramın kullanılabilir |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Görsel kültürü grafik tasarımda kullanabilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Grafik Tasarım Anlatım Dili, Kavramın Kullanılması, Kavramın Grafik Resimleme Diliyle İfadesi, Grafik Anlatım Teknikleri Çalışmaları, Kavram, Diagram, Sentez, Yorum, Monotone, Duotone, Triotone, Çizgisel Anlatım, Lekesel Anlatım, Gerçekçi Anlatım, Görsel Kültürün Grafik Tasarımda Kullanımı, Görsel Kültürün Grafik Tasarımda Kullanımı, Kültür Tasarım İlişkisi, Görsel Kültürün Grafik Tasarım İçindeki Önemi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Grafik tasarım anlatım dilini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
2 | Grafik tasarım anlatım dilini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
3 | Grafik anlatım teknikleri çalışmalarını yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
4 | Grafik anlatım teknikleri çalışmalarını yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
5 | Grafik anlatım teknikleri çalışmalarını yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
6 | Grafik anlatım teknikleri çalışmalarını yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
7 | Grafik anlatım teknikleri çalışmalarını yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Görsel kültürün grafik tasarımda kullanımını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
10 | Görsel kültürün grafik tasarımda kullanımını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
11 | Görsel kültürün grafik tasarımda kullanımını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
12 | Görsel kültürün grafik tasarımda kullanımını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
13 | Görsel kültürün grafik tasarımda kullanımını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
14 | Görsel kültürün grafik tasarımda kullanımını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
15 | Görsel kültürün grafik tasarım içindeki önemini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Teker, Ulufer. “Grafik Tasarım ve Reklam”. Yorum Sanat Yayınevi. İstanbul, 2009. | |
2 | Becer, Emre. “İletişim ve Grafik Tasarım”. Dost Kitabevi. Ankara, 2015 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Grafik atölye ve laboratuvarları, çizim masası, internet, bilgisayar ve donanımları, tasarım programları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 10 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 6 | 12 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 3 | 9 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
c) Performans Ödevi | 3 | 8 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |