|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, hücre döngüsünü kontrol eden mekanizmaların neler olduğunu ve işlevlerini, hücre büyümesi, farklılaşması hakkında temel bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hücre döngüsünün ve fonksiyonunun düzenlenmesi, hücre döngüsü evrelerinde görev alan genler ve görevleri, yapı ve görevlerine göre hücrelerin farklılaşma mekanizmaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hücre döngüsüne giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Ökaryotlarda hücre döngüsü denetim sistemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Mayalarda hücre döngüsünün genetik açıdan incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Hayvan embriyolarında hücre döngüsü denetik sisteminin biyokimyasal açıdan incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Hücre döngüsü denetim sisteminin bileşenleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Protein kinazlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Hücre döngüsü olaylarının hücre içi denetimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Siklin Cdk karışımları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Siklin Cdk karışımları ve mitoz | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Kromozomların birbirinden ayrılması sırasında genetik kontrol | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | İğ tutunma denetim noktası | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Mitozdan çıkış | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Hücre döngüsü ilerlemesi ve hücre büyümesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | DNA hasarı denetim noktaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 7 | 35 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 8 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |