|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; bakteriler ve bakteri genomu ile ilgili temel kavramlara, bakterilerde gen transferine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bakteri genetiği ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Prokaryot hücre yapısı, bakteri genomu, bakterilerde DNA replikasyonu bakteri hücrelerinde bölünme, DNA hataları ve düzeltme mekanizmaları, plazmit ve plazmit replikasyonu, plazmitlerin özelikleri, plazmit tipleri ve kullanım alanları, bakterilerde transkripsiyonun düzenlenmesi, bakterilerde translasyon düzenlenmesi, post-translasyonel kontrol, gen fonksiyonlarının düzenlenmesi, gen transferi tipleri (transformasyon, bakteriyofaj transduksiyon, konjugasyon), bakterilerde gen transferi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bakteriler hakkında genel bilgi | Anlatma Yöntemi |
2 | Prokaryot hücre yapısı | Anlatma Yöntemi |
3 | bakteri genomu | Anlatma Yöntemi |
4 | bakterilerde DNA replikasyonu | Anlatma Yöntemi |
5 | bakteri hücrelerinde bölünme | Anlatma Yöntemi |
6 | DNA mutasyonları ve düzeltme mekanizmaları | Anlatma Yöntemi |
7 | plazmitlerin özelikleri, plazmit tipleri | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | plazmit replikasyonu | Anlatma Yöntemi |
10 | bakterilerde transkripsiyonun düzenlenmesi | Anlatma Yöntemi |
11 | bakterilerde translasyon düzenlenmesi | Anlatma Yöntemi |
12 | post-translasyonel kontrol mekanizması | Anlatma Yöntemi |
13 | gen fonksiyonlarının düzenlenmesi | Anlatma Yöntemi |
14 | gen transferi tipleri (transformasyon, bakteriyofaj transduksiyon, konjugasyon), | Anlatma Yöntemi |
15 | bakterilerde gen transferi | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 7 | 35 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |