|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ksenobiyotiklerin genom üzerine etkilerini ve bu etkileri belirlemeye yönelik test yöntemlerini bilme, uygulama ve sonuçlarını yorumlamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Genotoksikolojik test yöntemlerinin çeşitlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ksenobiyotiklerin sebep olduğu genetik hasarların belirlenmesinde kullanılan test yöntemleri ve sonuçları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genetik toksikolojinin tanımı ve kapsamı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Genetik toksikolojinin tarihçesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Ksenobiyotikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Ksenobiyotiklerin sebep olduğu genetik hasarları ve sonuçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Ksenobiyotiklerin sebep olduğu genetik hasarları ve sonuçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | DNA onarım mekanizmaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Karsinojenesis | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teratojenezis | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Mutajenite test sistemlerine genel bir bakış | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Genetik hasarların değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Genetik hasarların değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Genetik hasarların değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Genotoksisite çalışmalarının planlanmasında temel prensipler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Genetik toksikoloji testlerinin değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 7 | 35 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |