|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERDOĞAN ÇİÇEK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kavramların öğretilmesi, farklı sektörlere yönelik kaza oluşum yolları ve engellenmelerine yönelik prosedürlerini uygulama becerisi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | İş kazaları oluşum sebepleri ve önleme mekanizmlarını açıklayabilir |
PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Meslek hastalıklarını ve korunma yollarını açıklayabilir |
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Atıkları tanımlayabilir ve ilgili mevzuat gereği atık yönetimini planlayabilir |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İş sağlığı ve güvenliğinin tanımı, dünyadaki ve ülkemizdeki tarihsel gelişimi ve çağdaş iş sağlığı ve güvenliği uygulama ilkeleri, İş sağlığı ve güvenliğinin temel prensipleri ve güvenlik kültürünün önemi, Dünyada ve Türkiye´deki iş sağlığı ve güvenliğinin mevcut durumu | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İş sağlığı ve güvenliği tanımı | Anlatma Yöntemi |
| 2 | İş hukuku, Kanunlarda iş sağlığı ve güvenliği | Anlatma Yöntemi |
| 3 | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kuruluşlar | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Meslek hastalıkları ve koruyucu önleyici tedbirler | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Meslek hastalıkları ve koruyucu önleyici tedbirler | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Iş güvenliği ekipmanları ve kullanımı | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Konu tekrarı | Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Atıklar ve atıkların sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Atıklar ve atıkların sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Atıkların depolanması ve geri dönüşümü | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Atıkların depolanması, geri dönüşümü | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Atıklar ile ilgili yönetmelikler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Atıklar ile ilgili örnek işletmelerde durum değerlendirmesi | Örnek olay yöntemi |
| 15 | Atıklar ile ilgili örnek işletmelerde durum değerlendirmesi | Örnek olay yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ders notları | |
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili güncel mevzuat | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kaynak kitap ve ders notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 8 | 1 | 40 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 60 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 1 | 2 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 13 | 26 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 100 | ||