Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TDA 905 - TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA)

Kodu: TDA 905 Adı: DOKTORA YETERLİLİK ÇALIŞMALARI Teorik+Uygulama: 0+3 AKTS: 30
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HACİ ABDULLAH ŞENGÜL (asengul@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencinin doktora yeterlilik sınavına hazırlanmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Alanyazın araştırması yapar. PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-8 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
PÇ-12 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÇ-13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-5 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-7 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır.
PÇ-8 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
PÇ-11 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
PÇ-12 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÇ-13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-5 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrenciler yeterlik sınavına girecekleri alanda yapılmış olan çalışmaları araştırır, okumalar yapar, tartışır, değerlendirir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yeterlik sınavı için gerekli çalışmaların planlanması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
2 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 3 100

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 20 14 255
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 15 10 150
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 15 14 210
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 14 15 210
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 895