|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HACİ ABDULLAH ŞENGÜL (asengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin alanı ile ilgili alanyazını değerlendirerek özgün çalışma yapmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-12 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar |
PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-7 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, değerlendirir, araştırma sürecini planlar, çalışmalarını rapor haline getirir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Tartışma Yöntemi |
2 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Tartışma Yöntemi |
3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Tartışma Yöntemi |
4 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Tartışma Yöntemi |
5 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Tartışma Yöntemi |
6 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Tartışma Yöntemi |
7 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Tartışma Yöntemi |
10 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Tartışma Yöntemi |
11 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Tartışma Yöntemi |
12 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Tartışma Yöntemi |
13 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Tartışma Yöntemi |
14 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Tartışma Yöntemi |
15 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2 | 3 | |
5.Rapor | 2 | 3 | |
6.Seminer | 2 | 3 | |
7.Performans Ödevi | 2 | 3 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 3 | 100 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 9 | 9 | 81 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 7 | 42 |
c) Performans Ödevi | 5 | 5 | 25 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 5 | 50 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 5 | 1 | 5 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 270 |