|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSA KAR (musa.kar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders kapsamında mikroorganizmaların tanımlanması, mikroorganizmaların metabolik görevleri, çevre ile ilgili ilişkileri, hücresel farklılıkları, evrimsel süreçte rolleri, hayat ağacının tanımlanması ve ana domenler arasındaki farkların ayırt edilmesi, klinik mikrobiyoloji ve epidemiyolojinin tanımlanması, immunoloji ve viroloji ile ilgili temel kavramların kazandırılması ve mikrobiyolojinin uygulamalı alanlarının tartışılması amaçlanmaktadır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mikrobiyal hayat formlarının birbirleri ve yüksek organizmalar ile farklarını açıklayabilir |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Evrimsel süreçte prokaryotik ve ökaryotik organizmaların hayat ağacı üzerindeki 3 domen olarak özelliklerinin tanımlayabilir ve metabolik farklılıklarının gösterilebilir |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-11 Bilimsel süreçlerin temel işleyişlerini açıklar, eleştirel tartışır ve problemleri uygun istatistik ve hesaplama yöntemleri kullanarak çözer, moleküler biyoloji ve genetik araştırma problemlerinin çözümü için halen kullanılanlar arasından sonuca götürecek çağdaş deneysel ve teorik yaklaşımları seçer |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mikrobiyoloji nedir? Mikrobiyal büyüme nedir? Mikroorganizmaların sınıflandırılması, Mikroorganizmaların yol açtığı hastalıklar, mikroorganizma konakçı ilişkisi, patojenite, bağışıklık tipleri, immunolojide pratik uygulamalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mikrobiyoloji nedir? mikroorganizmaların tanımlanmasıve mikrobiyolojinin çalışma alanları | Tartışma |
2 | Mikroskop kullanımı ve çeşitli mikroskop tiplerinin tanıtılması, mikroorganizmaların morfolojik ve sitolojik özelliklerinin karşılaştırılaması | Tartışma |
3 | Mikrobiyal metabolizmanın tanımlanması, metabolik aktivite tiplerinin karşılaştırılması | Tartışma |
4 | Mikrobiyal büyüme nedir? Büyüme kinetiğinin hesaplanması. Mikroorganizmaların büyüme kontrolleri için çevresel şartların değerlendirilmesi | Tartışma |
5 | Mikroorganizmaların sınıflandırılması: Prokaryotlar | Tartışma |
6 | Mikroorganizmaların sınıflandırılması: Arkeler ve ökaryotlar | Tartışma |
7 | Mikroorganizmaların sınıflandırılması: Mikroalgler | Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mikroorganizmaların yol açtığı hastalıklar, mikroorganizma konakçı ilişkisi, patojenite, bağışıklık tipleri, immunolojide pratik uygulamalar | Tartışma |
10 | İmmun sistem hastalıkları, antimikrobiyal stratejiler, göz ve deri hastalıkları | Tartışma |
11 | Sinir sistemi, kardiyovasküler sistem, solunum yolları, sindirim sistemi, ürogenital hastalıkları | Tartışma |
12 | Çevresel mikrobiyoloji | Tartışma |
13 | Endüstriyel mikrobiyoloji | Tartışma |
14 | Gıda mikrobiyolojisi ve mikroorganizma temelli biyoteknolojik uygulamalar | Tartışma |
15 | Özet | Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Brock Biology of Microorganisms, 11e/12e, Madigan / Martinko / Dunlap / Clark (ISBN: 0-13-219226-8), 2007-2008 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 4 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 2 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 3 | 3 | 9 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 169 |