|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı mikroorganizmaların fonksiyonlarını ve genetiklerini anlayabilmektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mikroorganizma genetiği ile ilgili temel prensipleri ve teknikleri açıklayabilir |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Prokaryot ve ökaryotik hücrelerin kromozomları, DNA'nın replikasyonu, Genetik bilginin transkripsiyonu ve translasyonu Mutasyonlar ve Mutasyonların moleküler temelleri, Mutasyona neden olan etkenler Ames testi Genetik rekombinasyon, Genetik transformasyon Transdüksiyon, Plazmidler, Konjugasyon | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bakteriyal Kromozomlar | Konu Anlatımı, tartışma |
2 | DNA'nın Replikasyonu | Konu Anlatımı, tartışma |
3 | Transkripsiyon, Genetik Kod, Translasyon: Protein Sentezi | Konu Anlatımı, tartışma |
4 | Plazmidler | Konu Anlatımı, tartışma |
5 | Mutasyon ve Mutant | Konu Anlatımı, tartışma |
6 | Mutasyona Neden Olan Başlıca Etkenler | Konu Anlatımı, tartışma |
7 | Mutasyonun Hızı | Konu Anlatımı, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mutagenez: Kimyasal Mutajenler, Radyasyon, DNA Tamir Sistemleri | Konu Anlatımı, tartışma |
10 | Mutagenez: Kimyasal Mutajenler, Radyasyon, DNA Tamir Sistemleri | Konu Anlatımı, tartışma |
11 | Ames Testi | Konu Anlatımı, tartışma |
12 | Genetik rekombinasyon | Konu Anlatımı, tartışma |
13 | Transformasyon, | Konu Anlatımı, tartışma |
14 | Konjugasyon,Transdüksiyon, | Konu Anlatımı, tartışma |
15 | Hareketli DNA: Transpozonlar ve insersiyon sıraları | Konu Anlatımı, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Madigan MT, Martinko JM, Dunlap PV, Clark DP. Brock Biology of Microorganisms. Twelfth Edition, Benjamin Cummings, US,2009. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 4 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 2 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 3 | 3 | 9 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 169 |